اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز هم مذاکرات صبا و ویسی بی‌نتیجه ماند

صبا و ویسی در اتوبان دو طرفه / هواداران صبا سرکارند

دور جدید مذاکرات مسئولان باشگاه صبای قم با گزینه مورد نظر آنها یعنی عبدالله ویسی باز هم بی‌نتیجه ماند تا همچنان در این میان هواداران صبا سرکار باشند.

صبا و ویسی در اتوبان دو طرفه / هواداران صبا سرکارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در فاصله 46 روز مانده به آغاز لیگ سیزدهم، هنوز هیچ کس نمی‌داند که چرا اینقدر قضیه انتخاب سرمربی تیم فوتبال صبای قم در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پیچیده و به مشکلی بزرگ برای مدیران صبا تبدیل شده است.

دومین مذاکره بی‌نتیجه ویسی و مسئولان صبا

بعد از مذاکراتی که مسئولان باشگاه صبا حدود یک هفته قبل با عبدالله ویسی سرمربی سابق صبای قم در لیگ‌های دهم و یازدهم داشتند و توافقی بین طرفین حاصل نشد، ویسی و صبایی‌ها بار دیگر دوشنبه شب در استانداری قم با یکدیگر بر سر میز مذاکره نشستند اما گویا توقعات طرفین از یکدیگر مانع از رسمی شدن همکاری آنها با یکدیگر می‌شود.

به نظر می‌رسد عبدالله ویسی که حالا دیگر آن مربی جویای نام و کم تجربه لیگ‌های دهم و یازدهم نیست و مدیران صبای قم که پس از پنج سال حضور این تیم در قم، حسابی آبدیده و کار کشته شده‌اند به اتفاق نمی‌خواهند برخی از خواسته‌های خود را نادیده بگیرند که این همکاری سربگیرد.

مروری بر عملکرد مدیران صبا و عبدالله ویسی در لیگ دوازدهم

بد نیست مسئولان باشگاه صبا و همچنین عبدالله ویسی به گذشته‌های خود نیز مروری داشته باشند و سوابق خود را بررسی کنند، ویسی باید از تجربه تلخ ناکامی‌هایش با پیکان درس بگیرد و مسئولان باشگاه صبا باید بدانند در آغاز لیگ دوازدهم چه اشتباهی را مرتکب شدند.

اینکه چه عاملی باعث شد تا ویسی بعد از موفقیت با صبای قم در کسب عنوان چهارم لیگ یازدهم و راهیابی به لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در صبا نماند و راهی پیکانی شود که شخصیت یک تیم دسته اولی را داشت و بار دیگر به جایگاهش بازگشت، کاری نداریم اما مسئولان صبا هم باید بدانند که برای انتخاب سرمربی صبا در لیگ دوازدهم چندان هنری به خرج ندادند و انتخاب صحیحی نداشتند و بارها در میانه راه حتی تصمیم گرفتند که سرمربی دوم صبا در فصل قبل را نیز برکنار کنند.

اشتباهات در انتخاب یک مربی واجد شرایط برای صبا نه تنها این تیم را در پایان لیگ دوازدهم به جایگاه نازل دهم قانع و صبا را از مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور حذف کرد، بلکه این تیم را از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز دور ساخت.

رنگ باختن شعار «تیم کم هزینه» در صبای قم

تا جایی که مردم قم و رسانه‌ها به یاد دارند مسئولان باشگاه صبا در این پنج سالی که صبا در قم حضور دارد، هر ساله شعار سر می‌دهند که صبا کم هزینه‌ترین تیم لیگ برتر است اما بعید به نظر می‌رسد که با این ریخت و پاش‌های مالی در فوتبال دیگر بتوانند این شعار را تکرار کنند.

صبایی‌ها در آستانه لیگ دوازدهم به دلیل اینکه نمی‌خواستند پول زیادی هزینه کنند با چهره‌ای همچون مجید جلالی توافق نکردند و سرانجام سراغ گزینه ارزان‌تر یعنی یحیی گل محمدی رفتند اما وقتی توسط گل محمدی سرکار گذاشته شدند، به اجبار یک مربی دیگر را با رقم قرارداد جدید به صبا آوردند و تا هفته‌ها از خطر سقوط می‌ترسیدند.

مدیران صبای قم دست از احتیاط بردارند

صبا همان پولی را که قطعا می‌خواهد در یک فصل به دو مربی بدهد، الان خرج یک مربی نمی‌کند و انتظارات یک مربی را در فوتبالی که فقط نامش حرفه‌ای است برآورده نمی‌کند و حالا به همین دلیل مذاکرات ویسی که او هم کمی محتاط‌تر شده، با صبا به بن بست رسیده است.

مدیران صبای قم باید دست از احتیاط بردارند و تکلیف خود را در خصوص تیمی که به عنوان امانت به آنها سپرده شده مشخص کنند و دنبال راهکاری بروند که این تیم روی پای خودش بایستد، این تیم پنج سال است که در قم میهمان است و حالا که می‌خواهد به قم بیاید، اینقدر احتیاط و دلهره برای چیست؟

آقایان مدیر شما که می‌دانید دیگر با «حلوا حلوا کردن» دهان شیرین نمی‌شود چرا دست دست می‌کنید و زمان را هدر می‌دهید زیرا لیگ امسال 16 تیمی است و فشرده و حساس‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود و شاید با یک انتخاب اشتباه کاری کنید که فصل آینده مجبور باشید برای بازگشت به لیگ برتر تصمیم‌گیری کنید.

قلب و احساسات مردم قم با صبا گره خورده است

در این پنج سال شاید تماشاگران زیادی به ورزشگاه نیامده‌اند ولی قلب بسیاری از قمی‌ها با صبا گره خورده و آنها نمی‌خواهند تیم شهرشان در فوتبالی که امروز پیروزی آن موجب غرور و شکست آن موجب غمگینی آنها می‌شود، از سایر رقبا عقب بماند.

مسئولان صبا بهتر است تکلیف خود را با فوتبال حرفه‌ای مشخص کنند و بدانند که لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال قم نیست، مدیران صبا باید دست از سهل‌انگاری بردارند و اگر قرار است عبدالله ویسی به صبا بیاید هر چه سریع‌تر موضع خود را مشخص کنند و اگر مقدمات حضور ویسی در صبا فراهم نیست، زودتر به فکر گزینه جدیدتری برای صبا باشند زیرا حدود شش هفته به آغاز لیگ سیزدهم باقی مانده است.

پیشنهادهای میلیونی در کمین بازیکنان شاخص صبا

ویسی با توجه به تجربیاتی که از ناکامی در پیکان و موفقیت در لیگ یازدهم همراه با صبا به دست آورده شرایطی برای مدیران صبا گذاشته است که هم موقعیت خود را حفظ کند و هم در صبا به موفقیت دست یابد و حالا باید دید که برخورد مدیران صبا با پیشنهاد ویسی که حالا دیدی حرفه‌ای‌تر نسبت به فوتبال دارد، چیست و آینده صبا و ویسی در لیگ سیزدهم به کجا ختم می‌شود.

البته ویسی یا هر مربی دیگری مانند ویسی بیراه و گزاف نمی‌گویند، اکنون بهترین بازیکنان صبا با پیشنهادهای چند صد میلیونی و شاهد هم میلیاردی دیگر تیم‌های لیگ برتری مواجه هستند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که دیگر صبای قم بتواند تنها با بازیکنان شاغل در دسته اول در لیگ برتر بلندپروازی کند.

مسئولان صبا برای کم هزینه کردن یا باید بروند و جلوی تیم‌ها پرخرجی مانند استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان را بگیرند یا دست از احتیاط بردارند و برای این فوتبال پول خرج کنند، اگر چه قلبا هیچ یک از مردم قم و حتی کشورمان با ولخرجی‌هایی که در فوتبال می‌شود، موافق نیستند اما باید واقعیت را پذیرفت، فوتبال خواسته یا ناخواسته به این سمت رفته و باید مشکل را در جای دیگری حل کرد.

=============

گزارش: رضا جعفری

=============

انتهای پیام/78002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول