اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماینده ویژه آمریکا به‌زودی به اسلام‌آباد می‌رود

به ‌دنبال سفر مقامات ارشد ناتو به پاکستان، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز به ‌زودی عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

نماینده ویژه آمریکا به‌زودی به اسلام‌آباد می‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در ادامه دیدارها و تماس‌های مکرر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا و ناتو با مقامات پاکستانی، «جیمز دوبینز» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز به‌ زودی عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

گفته می‌شود که مسائل 2 جانبه و موضوعات مربوط به صلح و ثبات در افغانستان از محورهای این سفر خواهد بود.

پس از پیروزی «نواز شریف» رهبر حزب «مسلم لیگ نواز» در انتخابات عمومی پاکستان، مقامات آمریکایی تماس‌ها و دیدارهای مکرری با رهبر پیروز پاکستان داشتند که محور اغلب این جلسات بحث خروج آبرومندانه نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بوده است.

پیش از این، «ریچارد اولسون» سفیر آمریکا در پاکستان 2 بار در راولپندی به دیدار نواز شریف رفت و چشم‌انداز رابطه واشنگتن- اسلام‌آباد را با وی در میان گذاشت.

همچنین پس از پیروزی نواز شریف در انتخابات، باراک اوباما رئیس‌جمهور و «جان کری» وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با وی ابراز امیدواری کردند که بتوانند هرچه زودتر سفری به این کشور داشته باشند.

این در حالی است که در چند روز گذشته نیز رئیس کمیته نظامی ناتو و فرمانده نیروهای آیساف، به دیدار مقامات نظامی پاکستان رفتند و موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان را با وی به بحث گذاشتند.

در چند سال گذشته، رابطه آمریکا و پاکستان به‌خاطر وقایعی چون کشته شدن «بن لادن» رهبر القاعده توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان و حمله بالگردهای ناتو به پست مرزی «سلاله» و کشته شدن 24 سرباز پاکستانی به‌شدت به تیرگی گرایید.

با این حال، واشنگتن در یک سال گذشته تلاش کرده تا این رابطه را مجددا احیا کند.

نواز شریف نیز اگرچه در گذشته انتقادهای سرسختانه‌ای از سیاست‌های واشنگتن داشت اما پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد که خواهان بهبود رابطه این کشور با آمریکا است. 

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان خروج نظامیان خارجی از افغانستان در سال 2014، آمریکا خواهان حمایت بی قید و شرط پاکستان از روند خروج آبرومندانه نیروهای ائتلافی از افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در این کشور جنگ‌زده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول