اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی خبر داد

انهدام باند کلاهبرداران 100 میلیونی مکالمات صوتی/ جمع‌آوری 304 سیم‌کارت جعلی‌

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی از جمع‌آوری 304 سیم‌کارت جعلی در سطح خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: شبکه‌ای که در مشهد بالغ بر 100 میلیون تومان سرقت مکالمات صوتی کرده بودند، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند کلاهبرداران 100 میلیونی مکالمات صوتی/ جمع‌آوری 304 سیم‌کارت جعلی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ محسن عرفانی امروز در نشستی خبری در محل سالن نشست‌های پلیس فتای خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس فتا، جمع‌آوری سیم‌کارت‌های بی‌هویت است.

وی افزود: در مرحله دوم از جمع‌آوری سیم‌کارت‌های بی‌هویت موفق به جمع‌آوری 304 سیم‌کارت جعلی و بی‌هویت ایرانسل و همراه اول از سطح بازار شدیم.

عرفانی با بیان اینکه باید در هنگام خرید سیم‌کارت از قانونی‌بودن آن مطمئن بود، خاطرنشان کرد: سیم‌کارت‌های جعلی در بازار با قیمت بالا به فروش می‌رسد و این طعمه‌ فروشندگان این سیم‌کارت‌ها برای افراد ناچاری که ملزم به تهیه سیم‌کارت هستند، است.

وی تصریح کرد: فروش سیم کارت جعلی و فاقد هویت خلاف و سرقت شمرده می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از اینکه بازار سیم‌کارت‌های جعلی شکسته شده، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد کاهش سیم‌کارت‌های فاقد هویت نسبت به گذشته در سطح بازار هستیم.

عرفانی از هشت مورد هتک حیثیت در فضای سایبری خراسان‌رضوی یاد کرد و اذعان داشت: در این ماه شاهد هشت مورد هتک حیثیت در فضای خراسان‌رضوی بوده‌ایم.

وی از متلاشی‌کردن شبکه حرفه‌ای سرقت مکالمات صوتی در مشهد خبر داد و یادآور شد: این شبکه در خانه‌ای اطراف مشهد دکلی را گذاشته بودند و از پهنای باند اینترنت سرقت می‌کرده‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: تاکنون پنج تن از اعضای این شبکه دستگیر شده‌اند؛ هم‌چنین سرقت تلفنی و مکالمات صوتی این باند، بالغ بر چند صد میلیون بوده است.

انتهای پیام/70023/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول