اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهرک کوثر کهک نیازمند نگاه ویژه مسئولان

رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌های شهرک کوثر کهک قم در شرایطی که مدت زمان زیادی از استقرار مردم در این منطقه می‌گذرد به بهانه‌ای برای کشمکش مسئولان شهرداری کهک و بنیاد مسکن تبدیل شده است.

شهرک کوثر کهک نیازمند نگاه ویژه مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چند روز دیگر تا خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است. این موضوع تا حدی مهم بود که رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال حماسه سیاسی نامگذاری کردند، لذا هر گونه حرکتی که به نوعی از بروز و ظهور این حماسه جلوگیری کند، از سوی هر نهاد یا مسئولی باشد به شدت محکوم است.

مسائل و مشکلاتی که امروز گریبانگیر شهرک کوثر کهک شده است، حاصل برخی بی‌تدبیری‌ها از سوی مسئولین است. مردم چند سالی است که در این منطقه ساکن شده‌اند ولی هیچ گونه زیرساختی در این شهرک ایجاد نشده است. حدود سه سال است که پیگیری‌های متعددی برای اجرای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت این محله انجام شده ولی هیچ یک از این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده و با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری کهک توافق نامه‌های متعددی را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضاء کرده‌اند، ولی هیچ یک از آنان منجر به رفع مشکلات و معضلات شهرک کوثر نشده است.

مسئولین به فکر مردم باشند

یکی از ساکنین این منطقه به خبرنگار فارس گفت: از مسئولین تقاضا داریم که کمی هم به فکر مردم باشند و فقط در اندیشه مصلحت‌های سازمانی خود نباشند.

محمد ابراهیمی اظهار داشت: چند سالی است که در این منطقه با مشکلات متعددی مواجه هستیم، بعد از چند سال سکونت در این شهرک هنوز زیرسازی و آسفالت هیچ یک از خیابان‌های آن انجام نشده است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی توسط شورای شهر و شهرداری انجام داده‌ایم که هیچ کدام از آنان به نتیجه نرسیده است.

یکی دیگر از ساکنین این شهرک نیز گفت: زمستان گل و لای زندگی را برای ما ناممکن کرده است و در تابستان هم از گرد و غبار آسایش نداریم.

احمد قنبری تصریح کرد: ما چه گناهی کرده‌ایم که در این محله ساکن شده‌ایم، چرا مسئولین قبل از اینکه زمین‌ها را واگذار کنند فکری به حال زیرسازی و آسفالت آن نکرده‌اند.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری کهک می‌گویند زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت این منطقه باید توسط بنیاد مسکن انجام شود، ولی ما همه چیز را از چشم شهرداری می‌بینیم، ما بنیاد مسکن طرف نیستیم.

حیدر میرجانی یکی دیگر از ساکنین این شهرک اظهار کرد: درخواست ما از استاندار قم این است که موضوع را پیگیری کند تا بلکه ما از این وضعیت نابسامان نجات پیدا کنیم.

سهل انگاری در انجام مسئولیت را به امور سیاسی ارتباط ندهید

عضو شورای اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص وضعیت این شهرک گفت: برخی مسئولین سهل انگاری در انجام مسئولیت‌های محوله را به امور سیاسی ارتباط می‌دهند.

محمدرضا حاج اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و خلق حماسه سیاسی، متاسفانه برخی از مسئولین با بی‌تدبیری از انجام وظایف محوله کوتاهی کرده و هر گونه سهل انگاری در انجام امور محوله را به امور سیاسی ارتباط می‌دهند.

وی افزود: تعهدات شهرداری و بنیاد مسکن در خصوص شهرک کوثر مشخص و معلوم است، اما متاسفانه مسئولین بنیاد مسکن عنوان داشته‌اند به دلیل اینکه برخی از اعضای شورای شهر می‌خواهند از این موضوع به عنوان تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند، ما تا بعد از انتخابات از اجرای پروژه زیرسازی و آسفالت شهرک کوثر خودداری می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: نخستین نامه‌ها و پیگیری‌های مربوط به زیرسازی و آسفالت شهرک کوثر مربوط به چندین ماه گذشته است، چرا بنیاد مسکن این موضوع را تا امروز به نتیجه نرسانده است که حالا شائبه تبلیغاتی را بهانه‌ای برای عدم اجرای پروژه عنوان کند.

وی افزود: تحقق حماسه سیاسی وظیفه همگانی است و هر کسی در هر مسئولیتی باید بدون تنگ نظری در خصوص تحقق آن اقدام کند و هر گونه عملی که باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم و به دنبال آن جلوگیری از ظهور حماسه سیاسی شود، محکوم است.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری کهک آمادگی کامل دارد که در صورت ارائه طرح، استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن و شروع به کار در شهرک کوثر، بلافاصله نسبت به واریز وجه مذکور به حساب بنیاد مسکن اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کهک گفت: در شهرهای کوچک، مردم در ارتباط رو در رو با شوراها هستند و مسئولین بنیاد مسکن را نمی‌شناسند، ما پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستیم و وقتی مسئولین به ما قول می‌دهند، ما قول‌های مسئولین را به مردم منعکس می‌کنیم.

وی با طرح سئوالی از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد: مگر نه این است که خدمت رسانی به مردم باعث ایجاد رضایت و تشویق حضور پررنگ‌تر در انتخابات و خلق حماسه سیاسی می‌شود، آیا رفع مشکلات ساکنین شهرک کوثر کهک چیزی غیر از خدمت رسانی به مردم است؟

حاج اسماعیلی افزود: مسئولین نباید به بهانه اینکه در حال حاضر شائبه تبلیغاتی وجود دارد، خدمت رسانی به مردم را تعطیل کنند، بلکه باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو شورای اسلامی استان با تاکید بر اینکه تنها هدف ما به عنوان نمایندگان مردم، انعکاس مشکلات و مسائل مطرح شده توسط مردم به مسئولین و تلاش برای رفع مشکلات آنان است بیان داشت: متاسفانه سوء برداشت برخی افراد باعث تاسف است، امیدوارم که مسئولین با درایت و دوراندیشی توصیه‌های بزرگان نظام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: طبق آخرین توافق صورت گرفته بین شهرداری کهک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه‌ای که در دفتر مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد، مقرر گردید که شهرداری کهک در قبال ارائه طرح از سوی بنیاد مسکن مبلغ 140 میلیون تومان را به حساب بنیاد مسکن برای خرید آسفالت واریز کند.

شهرداری کهک دایه دلسوزتر از مادر

سرپرست مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: چرا تا حالا خبری از پیگیری‌های زیرسازی و آسفالت شهرک کوثر نبوده است، به نظر می‌رسد که این گونه حرکات شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد.

صالحی ادامه داد: آن کاری که به عهده ما بوده است را انجام داده‌ایم، اما شهرداری قرار بوده است طبق صورتجلسه موجود 140 میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن واریز کرده و شرط و شروط نگذاشته است.

وی افزود: شهرداری می‌گوید تا طرح را به ما ندهید ما پول را به حساب شما واریز نمی‌کنیم، طرح را به مشاور داده‌ایم ولی تا کنون آماده نشده است.

صالحی بیان داشت: اگر قرار است بنیاد مسکن کار را انجام دهد، مسئولیت مسائل فنی آن نیز به عهده بنیاد مسکن است، شهردار نباید کار را متوقف کند، اگر زیرسازی و آسفالت جواب نداد بنیاد مسکن باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: پول در حساب شهرداری مانده و قیمت آسفالت دو برابر شده است، ما آمادگی صد در صد داریم پول را به حساب ما واریز کنند که کار را شروع کنیم.

سرپرست مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تا پایان هفته جدول گذاری شهرک کوثر تمام می‌شود، گفت: جدول گذاری و زیرسازی به عهده ما بوده است، آسفالت را شهردار منوط به انجام آزمایشات کرده که این کار زمان‌بر است.

صالحی ادامه داد: ما با مردم هیچ مشکلی نداریم، به تعهدات خود عمل کرده ایم، شهرداری و شورای شهر باید به تعهدات خود عمل کنند و اینقدر شرط و شروط نگذارند.

به نظر می‌رسد دود کش مکش‌ها و لجبازی‌های اداری تنها به چشم مردم خواهد رفت، لذا ضروری است با توجه به حساسیت موجود در آستانه انتخابات، مسئولین ارشد استان به خصوص استاندار دستورات لازم را در خصوص رفع این مشکلات صادر کند.

=================

گزارش: جواد قاسمی ورجانی

=================

انتهای پیام/2258/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول