اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور:

61 سد در دولت‌های نهم و دهم ساخته شد

معاون اول رئیس جمهور گفت: در 8 سال فعالیت دولت دکتر احمدی‌نژاد، 61 سد با ظرفیت 20 میلیارد مترمکعب ساخته شده است.

61 سد در دولت‌های نهم و دهم ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا رحیمی ظهر امروز در پایان سفرش به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از انقلاب تا سال هشتاد و چهار، 68 سد با ظرفیت 18 میلیارد مترمکعب ساخته شده در حالیکه در 8 سال فعالیت دولت دکتر احمدی نژاد 61 سد با ظرفیت 20 میلیارد مترمکعب ساخته شده است.

وی از سرمایه گذاری 71 هزار میلیارد ریالی در بخش وزارت نیرو در کشور خبر داد و افزود: در 8 سال خدمات دولت دکتر احمدی نژاد 71 هزار میلیارد ریال در بخش آب و برق سرمایه‌گذاری شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در بخش کشاورزی و طرح‌های ماندگار در 236 هزار هکتار از اراضی سرمایه‌گذاری شده است که 10 هزار هکتار آن در استان بوشهر قرار دارد.

رحیمی آغاز ساخت سد دالکی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: سد دالکی از دیگر سدهایی است که در استان بوشهر در حال اجرا است که با ساخت آن نقش اساسی در بهبود وضعیت کشاورزی و بهبود تامین آب اراضی و شکوفا شدن تولیدات اراضی کشاورزی این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه رتبه علمی ایران با تلاش پژوهشگران ارتقا یافته است، تصریح کرد: رتبه علمی پژوهشگران و متخصصان قبل از دولت نهم و دهم در ردیف 51 جهان بود که اکنون با 37 رتبه بهبود به رتبه 18 ارتقا یافته که موجب افتخار و مباهات هر ایرانی است.

معاون اول رئیس جمهور تولید داروی بیوتکنولوژی در ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: قبل از دولت نهم و دهم 8 نوع از این دارو در ایران تولید می‌شد که اکنون با تلاش پژوهشگران 30 داروی بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان امسال به 50 نوع دارو می‌رسد.

رحیمی افزود: سخت‌ترین عمل‌های جراحی در ایران انجام می‌شود که در ردیف ممتاز جهان قرار دارد و در بخش پزشکی متخصصان ایرانی در منطقه حرف اول را می‌زنند.

وی از افزایش 5/2 برابری تولید مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: قبل از دولت فعلی سه میلیون و 200 هزار واحد مسکونی تولید شد که در طول هشت سال این دولت بیش از هفت میلیون و 90 هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن مهر ساخته شد که 5/2 برابر واحدهای مسکونی موجود در کشور است.

رحیمی از ساخت بیش از 57 هزار و 600 کیلومتر راه در 8 سال دولت احمدی نژاد خبر داد و افزود: قبل از دولت نهم و دهم37 هزار و 109 کیلومتر راه در کشور ساخته شده بود که سهم زیادی از آن در دولت نهم و دهم ساخته شد.

معاون اول رئیس جمهور به خدمات ارائه شده به آسیب دیدگان زلزله اشاره کرد و گفت: در جریان زلزله دشتی به آسیب دیدگان شهری 20 میلیون تومان وام کم بهره و 9 میلیون تومان وام بلاعوض و به خسارت دیدگان روستایی 15 میلیون تومان وام کم بهره و 9 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد، این در حالی است که از طریق وزارت نفت 100 میلیارد ریال برای تامین کانکس و لوازم خانگی به زلزله زدگان اختصاص یافت.

وی از تلاش‌ وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و استاندار بوشهر که در کوتاه‌ترین زمان طرح‌ها را به ثمر رساندند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول