اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امروز حوزه‌های علمیه به برکت وقف می‌توانند برابر تمام راکفلرهای یهودی بایستند

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز حوزه‌های علمیه به برکت وقف می‌توانند شکوفایی دو چندان داشته باشند و در برابر تمام بودجه‌های صهیونیست و راکفلرهای یهودی که به دنبال جلوگیری از پیشرفت حوزه‌های علمیه هستند، بایستند.

امروز حوزه‌های علمیه به برکت وقف می‌توانند برابر تمام راکفلرهای یهودی بایستند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: بهینه‌سازی ترویج فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه یکی از سامانه‌های فعالیت‌های فرهنگی سازمان اوقاف است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی ترویج فرهنگ وقف با استقرار در کنار حوزه علمیه برای سطوح مختلف مردم برنامه‌هایی در زمینه‌های «چگونه وقف کنیم»، «چه چیزی را وقف کنیم» و «چه چیزی را موضوع وقف قرار دهیم» برگزار می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: وقف تنها مسئله مادی است که ماندگاری آن در قیامت سبب سرافرازی شخص واقف می‌شود و با فوت و عدم استمرار عمر واقف عمل نیک وی استمرار دارد.

وی با بیان اینکه موضوعات فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در وقف قابل لحاظ است گفت: امروز در علوم هسته‌ای واقفانی پا در میدان گذاشته‌ و درباره پیشرفت علوم هسته‌ای و حمایت از دانشمندان هسته‌ای موقوفاتی را ایجاد می‌کنند.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: افرادی در میادین ورزشی هستند که برای ورزش و تربیت جسم در کنار تربیت روح جوانان نیز اقدام به احداث موقوفات می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات دارای جنبه قرآنی و ترویج فرهنگ معارف اهل بیت(ع) هستند گفت: موقوفات مهم‌ترین دستاوردی بوده که بزرگانی مانند علامه حلی، شیخ صدوق و شیخ طوسی و سید مرتضی را در اهداف تبلیغ علم و فرهنگ اسلامی کمک کرده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه به برکت وقف می‌توانند شکوفایی دو چندان داشته باشند و به این وسیله در برابر تمام بودجه‌های صهیونیست و راکفلرهای یهودی که به دنبال این هستند که از پیشرفت حوزه‌های علمیه جلوگیری کنند، بایستند.

وی با بیان اینکه موقوفات پاک‌ترین و سهل الوصول‌ترین موضوع برای پیشرفت حوزه‌های علمیه است عنوان داشت: امروز مردم باید متوجه باشند وجود مدارس علمیه در شهرستان‌ها، بخش‌ها، مراکز استان‌ها و شعبه‌های حوزه‌های علمیه در سراسر کشور در بین امت اسلام نقش کلیدی در پیشرفت، ترغیب و هدایت به اهداف اسلام را دارد.

رضوی‌مهر تأکید کرد: با ایجاد موقوفات باید راهکارهایی به وجود آید که به زودی شاهد غالب شدن معارف اسلام بر عرفان‌های ساختگی و مکاتب دروغین باشیم و عزت بشریت را در مسیر تولید محوری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وقف برای تربیت معنوی، علمی و فرهنگی طلاب بهترین موضوعی است که در موقوفات می‌توانیم دنبال کنیم تصریح کرد: طلاب و فضلا ستون فقراتی هستند که در هر جامعه‌ای اجتماع با پیروی از آنها مسیر هدف‌گذاری شده اسلامی را می‌شناسد.

انتهای پیام/78003/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول