اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک عنوان کرد

بهبود شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در سیریک

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک گفت: شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی به شمار می‌رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارایه خدمات بهداشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت این شهرستان است.

بهبود شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان علیزاده صبح امروز در کمیته مرگ و میر کودکان زیر پنج سال این شهرستان اظهار داشت: تعداد مرگ کودکان زیر یک ماه شهرستان سیریک از 18 مورد در سال 1390 به 13 مورد در سال 91 کاهش و تعداد مرگ‌های کودکان یک تا 59 ماه از 11 مورد در سال 90 به هفت مورد در سال 91 کاهش یافته است.

وی افزود: شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی به شمار می‌رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارایه خدمات بهداشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت این شهرستان است.

علیزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته در زمینه کاهش مرگ کودکان در سیریک گفت: در سال 1391 فعالیت‌هایی شامل پیگیری و مراقبت زنان باردار دارای علائم خطر، برگزاری جلسات آموزشی برای زنان باردار دریافت کننده سبد غذایی و آموزش نحوه مصرف آن، برگزاری جلسات آموزشی برای مادران باردار در مورد مصرف صحیح مکمل‌ها و تهیه و توزیع پمفلت با موضوع زایمان زودرس به منظور کاهش مرگ نوزاد توسط واحد سلامت خانواده شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش مرگ کودکان یک تا 59 ماهه نیز برنامه‌هایی شامل حساس سازی پزشکان نسبت به علایم خطر کودکان طی جلسات برگزار شده و برگزاری کارگاه سوانح و حوادث ویژه پزشکان و ماماها و کادر بهداشتی درمانی انجام شده است.

انتهای پیام/88004/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول