اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت همکاری در لیگ سیزدهم تحقق می‌یابد

ویسی با سابقه‌ترین مربی صبا در تاریخ لیگ برتر / ملاقات مجدد ویسی با مدیران صبای قم

عبدالله ویسی در ملاقات مجدد با استاندار قم، مدیران و مسئولان باشگاه صبا در صورت توافق با آنها و قبول سرمربیگری صبا در لیگ سیزدهم، به عنوان با سابقه‌ترین مربی تاریخ صبا در ادوار مختلف لیگ برتر مطرح می‌شود.

ویسی با سابقه‌ترین مربی صبا در تاریخ لیگ برتر / ملاقات مجدد ویسی با مدیران صبای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تکلیف حضور رسمی عبدالله ویسی در تیم فوتبال صبای قم به عنوان سرمربی این تیم در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس امروز در جلسه این مربی با مسئولان باشگاه صبا مشخص می‌شود.

ویسی تماشاگر ویژه دیدار پلی آف لیگ آزادگان

ویسی که این روزها مسافر پر و پا قرص پروازهای تهران - اهواز و اتوبان قم- تهران است، بعد از تماشای بازی پاس همدان و مس سرچشمه کرمان در پلی آف لیگ دسته اول جام آزادگان، امروز در شهر قم حضور یافته و مجددا با استاندار قم، مسئولان باشگاه و اعضای هیئت مدیره صبا دیدار می‌کند تا تکلیف خودش و تیم صبا برای سیزدهمین دوره لیگ برتر را مشخص کند.

نام عبدالله ویسی برای سپردن هدایت تیم فوتبال صبای قم به وی در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی مطرح است که ویسی در صورت پذیرش هدایت صبا در لیگ سیزدهم با توجه به سومین فصل حضورش در صبا با سابقه‌ترین مربی تاریخ صبا می‌شود.

صبا منتظر دوازدهمین مربی خود در تاریخ لیگ برتر

از سال 1383 که تیم فوتبال صبا در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس حضور دارد تاکنون 11 چهره شاخص به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشسته‌اند که آخرین مربی عبدالصمد مرفاوی بود و اکنون صبا منتظر دوازدهمین مربی تاریخ باشگاه خود است.

مربیانی نظیر پرویز مظلومی، بوران زیوادینوویچ، محمود یاوری، یحیی گل‌محمدی، محمدحسین ضیایی، مجید جلالی، فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، رسول کربکندی، عبدالله ویسی و عبدالصمد مرفاوی در طول این سال‌ها و ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال صبای قم را هدایت کرده‌اند اما به جز ضیایی که در دو مقطع هدایت صبا را بر عهده داشت، مربی دیگری تاکنون به جز ویسی نتوانسته است این مسئولیت را برای بار سوم بر عهده بگیرد.

ضیایی، گل‌محمدی و ویسی مربیان موفق صبا در لیگ برتر

موفق‌ترین مربیان در تیم فوتبال صبای قم تا این فصل لیگ برتر محمدحسین ضیایی و یحیی گل‌محمدی در لیگ هفتم بوده‌اند که مشترکا با تیم فوتبال صبا به مقام سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس دست پیدا کرده‌اند.

بعد از این عبدالله ویسی بود که در نخستین تجربه رسمی سرمربیگری خود در یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس توانست با کسب رتبه چهارم دومین مربی موفق تاریخ فعالیت باشگاه صبا در لیگ برتر لقب بگیرد.

جلالی تنها مربی موفق صبا در جام حذفی

البته در این بین مجید جلالی صبا را به دیدار نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در سال 1384 رساند و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با عبور از سد تیم فوتبال ابومسلم مشهد با این تیم قهرمان جام حذفی شد و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

صبا در سال 1386 نیز با محمدحسین ضیایی جواز صعود به دیدار نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را به دست آورد ولی با شکست مقابل سپاهان اصفهان به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

اکنون مسابقات سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که نهمین فصل حضور صبا در لیگ برتر محسوب می‌شود برای نماینده قم در راه است و در این راه مسئولان باشگاه صبا باید با وسواس و حواس جمع بهترین مربی را در نظر بگیرند.

برگزاری لیگ سیزدهم با رقابت 16 تیم

بعد از پایان دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با عنوان دهمی تیم فوتبال صبای قم، اکنون صحبت از چند گزینه و احتمال پیوستن آن‌ها به تیم فوتبال صبای قم وجود دارد که در این بین عبدالله ویسی شانس بیشتری برای پذیرش هدایت صبای قم دارد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که کدام مربی می‌تواند در نخستین سالی که صبای قم قصد دارد تمام برنامه‌ها و امکانات خود را به صورت رسمی در قم مستقر کند، می‌تواند با هیئت مدیره این باشگاه به توافق رسیده و سکاندار تیم فوتبال صبای قم در لیگ سیزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر کشور باشد لیگی که قرار است با شرکت 16 تیم به انجام برسد.

===========

گزارش: رضا جعفری

===========

انتهای پیام/78002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول