اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه قم خبر داد

بومی‌گزینی پردیس قم از میان دانشجویان قمی

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران گفت: در کنکور سراسری دانشجویان تهران و قم جزو افراد بومی برای این مرکز محسوب می‌شوند اما در صدد هستیم دانشجویان تهرانی از این طرح حذف شوند.

بومی‌گزینی پردیس قم از میان دانشجویان قمی

محمد مقیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه کلاس‌های درس مجازی پردیس قم دانشگاه تهران توسط کارشناسان خبره‌ مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند اظهار کرد: اساتید باید تمام مطالب را بر اساس مستندات ارائه کنند.

وی با بیان اینکه برخی مدیران استانی هم در دوره مجازی پردیس قم دانشگاه تهران ثبت‌نام کرده‌اند افزود: شیعه‌شناسی از جمله رشته‌های مجازی این مرکز بوده و در صدد هستیم دانشجویانی از سراسر دنیا را در این گرایش جذب کنیم تا بتوانیم مبانی مکتب اهل بیت(ع) را در سراسر جهان گسترش دهیم و علاوه بر این جذب اساتید به صورت مجازی از سراسر دنیا هم در دستور کار قرار دارد.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت پذیرش جذب دانشجو در سال تحصیلی آینده گفت: 750 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد روزانه و نوبت دوم، 330 نفر دانشجوی دکتری و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‌هایی چون حسابداری و نرم افزار ظرفیت‌های پذیرش مهرماه خواهند بود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین گروه‌های علوم قرآنی در پردیس قم دانشگاه تهران مشغول فعالیت است؛ پیگیری به منظور افزایش این رشته‌ها در دستور کار قرار دارد.

مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر 68 نفر عضو هیئت علمی ثابت و 40 نفر هیئت علمی وابسته در این مرکز مشغول فعالیت هستند گفت: در کنکور سراسری دانشجویان تهران و قم جزو افراد بومی برای این مرکز محسوب می‌شوند اما در صدد هستیم دانشجویان تهرانی از این طرح حذف شوند.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به طرح‌های عمرانی در این مرکز عنوان داشت: تکمیل خوابگاه‌های دختران و احداث دانشکده‌ای جدید در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: استفاده از اعتبارات اختصاصی دانشگاه برای توسعه زیرساخت‌ها و نیز پیگیری اعتبارات عمرانی کشوری و دولتی به صورت همزمان انجام می‌شوند.

مقیمی با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهندسی در پردیس قم دانشگاه تهران گفت: ‌رشته‌هایی که در دانشگاه قم و دانشگاه صنعتی قم به کار گرفته می‌شوند تفاوت‌هایی با پردیس قم دانشگاه تهران دارند؛ دانشگاه تهران بهترین اساتید فنی و مهندسی ایران را در اختیار دارد و از نخبگان آنها در پردیس قم بهره خواهیم برد ضمن اینکه امکانات متفاوتی هم در این مرکز در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران در ارتباط با تغییر علوم انسانی در این مرکز افزود: نه تنها دانشگاه‌ها بلکه گروه‌ها هم اختیاراتی برای تغییر در دروس دارند و ارتباط با حوزه علمیه قم از جمله این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود و بر اساس قانون می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: پردیس قم دانشگاه تهران دارای مشروعیت علمی در سطح کشور و نیز ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تغییر در محتوای علوم انسانی است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول