اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خبر داد

ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌های شهر

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: این سازمان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی را در سطح بوستان‌های شهر ایجاد و ساماندهی کرده است.

ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌های شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهر نیوز، ابوالفضل وفایی یکی از فعالیت‌های عمده این سازمان را بحث ورزش صبحگاهی دانست و افزود: این سازمان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی را در بوستان‌ها ساماندهی کرده است و در درجه اول در صدد توسعه کمی آن است و پس از آن با فراهم کردن امکانات از لحاظ کیفی نیز آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان گفت: ورزش صبحگاهی بانوان در گذشته در بوستان‌ها تنها به پیاده روی خلاصه می‌شد ولی در شرایط کنونی در بوستان نرگس که ویژه بانوان است، فضای ورزش صبحگاهی بانوان فراهم است.

وی ادامه داد: در ابتدا به دنبال گسترش بوستان‌های ویژه بانوان هستیم که با نگاه بلند شهردار قم در آینده یک بوستان دیگر نیز به بوستان‌های ویژه بانوان اضافه می‌شود.

وفایی اضافه کرد: در بوستان نجمه قسمتی ویژه بانوان فراهم شده است و در این قسمت امکان ورزش صبحگاهی بانوان فراهم است. در بوستان‌هایی همچون بوستان لاله،‌ بوستان شقایق،‌ بوستان‌ هاشمی که بوستان‌های محلی هستند بانوان تقاضای زیادی برای برگزاری ورزش صبحگاهی دارند. این بوستان‌ها فضای بازی هستند و امکان تعریف فضای دائمی برای ورزش صبحگاهی بانوان وجود ندارد ولی فضاهای نیمه ثابتی برای ورزش بانوان فراهم شده است.

وی اجرای طرح ایجاد فضاهای موقت برای ورزش صبحگاهی را موجب افزایش بانوان شرکت‌کننده دانست و افزود: در بوستان لاله آمار بانوان شرکت‌کننده در ورزش صبحگاهی از 20 نفر به 140 نفر افزایش پیدا کرد و بانوان بسیاری متقاضی ایجاد چنین فضاهای ورزش صبحگاهی در دیگر بوستان‌های شهر هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: فعالیت سازمان فرهنگی ورزشی در دو حوزه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: این سازمان در حوزه فرهنگی فرهنگ شهروندی و مباحثی شامل ترافیک،‌ آتش‌نشانی،‌ ایمنی،‌ خدمات شهری،‌ تخلفات شهری و... را دنبال می‌کند.

وفایی برنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حوزه ورزش را ترویج ورزش همگانی دانست و افزود: سازمان در حوزه ورزش قهرمانی ورود نمی‌کند و برای همگانی کردن ورزش در بین مردم برنامه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در خصوص ترویج فرهنگ شهروندی اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ شهروندی برنامه‌هایی همچون ایجاد فرهنگسراها،‌ خانه‌های فرهنگ،‌ خانه‌های دانش و‌ مجتمع‌های فرهنگی ورزشی داریم که در آن کلاس‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: در این مکان‌ها برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌شود و در خلال برنامه‌ها نیز فرهنگ شهروندی ترویج می‌شود.

وفایی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی گفت: از فعالیت‌های دیگر در حوزه فرهنگی برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی است.

وی استودیو فرهنگی ویژه کودک را از دیگر امکانات این سازمان دانست و افزود: این استودیو در بوستان کوکب فرهنگسرای سلامت قرار دارد که تئاترهای آموزش فرهنگ شهروندی را برای کودکان برگزار می‌کند‌.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: از امکانات فرهنگی دیگر در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اتوگالری یا اتوبوس‌های فرهنگی سیار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه ورزش محلات اظهار داشت: به دنبال توسعه و تجهیز اماکن ورزشی محلات هستیم و برگزاری مسابقات ورزش محلات نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

وفایی اضافه کرد: ساماندهی زمین‌های محلات در دستور کار است تا با امکانات اولیه این زمین‌ها به اماکن ورزشی موقت تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های سازمان در ایام تابستان گفت: در ایام تابستان ویژه برنامه‌هایی فرهنگی، ورزشی و مسابقات تدارک دیده شده است که افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به فرهنگسراها در این برنامه‌ها شرکت کنند، ضمنا در ماه رمضان هم ویژه برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول