اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/جدیدترین اخبار از تحولات میدانی سوریه/

حلقه محاصره تروریست‌ها در القصیر تنگ‌تر می‌شود/ شکست خط دفاعی تروریست‌ها در فرودگاه الضبعه

با پیشروی ارتش سوریه در نقاط مختلف القصیر در مرکز سوریه، حلقه محاصره تروریست‌ها از محور شمالی این شهر هر لحظه تنگتر می‌شود.

حلقه محاصره تروریست‌ها در القصیر تنگ‌تر می‌شود/ شکست خط  دفاعی تروریست‌ها در فرودگاه الضبعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از حمص، در حالی‌که از شدت درگیری‌ها در محورهای غربی و شمال غربی القصیر در حمص واقع در مرکز سوریه کاسته شده است اکنون ارتش بیش از پیش به سمت شمال در حال پیشروی بوده و حلقه محاصره را بر تروریست‌ها تنگ‌تر کرده است.

این در حالی است که در آغاز درگیری‌ها در شهر القصیر، نبرد آن در شش جبهه در جریان بود اما با حمله ارتش به عمق محل استقرار تروریست‌های مسلح، تعداد این جبهه‌ها کاهش یافته و به عبارت دیگر بر محور شمالی متمرکز شده است.

یگان های ارتش سوریه خطوط دفاعی گروه‌های مسلح که در تلاش بودند با بمب‌گذاری ساختمان ها مانع از پیشروی نیروهای ارتش شوند، هدف قرار داده و موفق شدند مناطق حساسی در این شهر و مرکز آن را به کنترل خود درآورند.

محور عملیات ارتش بر فرودگاه الضبعه متمرکز شده است

ارتش اکنون در تلاش است بزرگترین گروه تروریست‌های مسلح را که در فرودگاه نظامی «الضبعه» مستقر شده‌اند، هدف قرار دهد زیرا تروریست ها مدتی قبل این محل را در اختیار گرفتند.

یک منبع نظامی سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد عملیات ارتش در نزدیکی فرودگاه مزبور گفت: هدف اول ارتش این است که منطقه «الحمیدیة» را که خط مقدم برای پیشروی به فرودگاه است، آزاد کند زیرا پس از آن راه زمینی منتهی به فرودگاه باز می شود.

این منبع درگیری در اطراف فرودگاه الضبعه را مهمترین مرحله تحولات جاری در القصیر دانسته و تصریح کرد: اهمیت این منطقه این است که تعداد زیادی از تروریست ها در داخل این فرودگاه مستقر شده اند.

خط مقدم دفاعی تروریست‌ها در فرودگاه الضبعه سقوط کرده است

به گفته این منبع سوری، درگیری در این نقطه تا کنون منجر به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها شده است و خط مقدم دفاعی آنان نیز سقوط کرده است.

این منبع افزود: با توجه به مساحت زیاد فرودگاه الضبعه پیش بینی می‌شود نبرد در این محل اندکی به درازا بکشد به ویژه اینکه درگیری در آن هنوز در مراحل اولیه قرار دارد اما به هر حال تروریست‌های مسلح در درون فرودگاه باید در انتظار هر اتفاق غیر منتظره‌ای باشند زیرا در مشت ارتش گرفتار شده اند.

وی از اعلام زمان مشخص برای باز پس گیری فرودگاه خودداری کرده  و اظهار داشت: در یکی دو ساعت آینده این موضوع اعلام خواهد شد.

در حالی که نبرد فرودگاه در صدر تحولات و درگیری های القصیر جا دارد، ارتش در پی درگیری های شدید روز گذشته با تروریست ها که کشته شدن بیش از 60تروریست را به دنبال داشت، به  سمت محور شمالی این شهر پیشروی کرده و در نقاط جدیدی استقرار یافته است.

عملیات ارتش سوریه اکنون به طور همزمان  در محورهای مرکزی و غرب القصیر جریان دارد به گونه ای که رفته رفته زمینه محاصره تروریست های مسلح در شمال این شهر بیش از پیش فراهم شده است با پس گرفتن فرودگاه الضبعه کامل خواهد شد.

القصیر از هفته گذشته صحنه  عملیات گسترده ارتش برای باز پس گرفتن این منطقه استراتژیک است زیرا القصیر در یک سال گذشته به پایگاهی برای استقرار تروریست‌ها تبدیل شده بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول