اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

کسب 40 درصد مدال‌های ایران در مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا توسط زنجانی‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا مجموعاً 40 درصد مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران کشورمان به ورزشکاران استان زنجان اختصاص یافت.

کسب 40 درصد مدال‌های ایران در مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا توسط زنجانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی امروز در مراسم استقبال از سنگ‌نوردان زنجانی اظهار کرد: مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران در فضای آزاد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در گذشته میزبان مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی در سالن بوده است، تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا ورزشکاران خانم‌ و آقا در فضای آزاد در یک دیوار سنگ‌نوردی به رقابت پرداختند.

رحمانی با بیان اینکه برای نخستین بار پس از 20 سال حضور استان زنجان در رده بزرگسالان با مجموع امتیازات خانم‌ها و آقایان قهرمان آسیا شد، اظهار داشت: استان زنجان نخستین مدال بانوان جمهوری اسلامی ایران در رشته سنگ‌نوردی را کسب کرد.

وی رشته سنگ‌نوردی را جزو یکی از رشته‌های مفرح و سخت دانست و اذعان کرد: در این رشته ورزشکاران باید پنج فاکتور آمادگی جسمانی عکس‌العمل، سرعت، قدرت و انعطاف‌پذیری را داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرده است، تصریح کرد: مجموعاً 40 درصد مدال‌های کسب شده تیم ملی ایران متعلق به استان زنجان است.

وی به میزبانی شایسته زنجان در آخرین مرحله اردوهای سنگ‌نوردی که با حضور قهرمانان ملی استان زنجان برگزار شد اشاره و بیان کرد: هیئت کوهنوردی استان زنجان زحمات زیادی برای برگزاری این مسابقات کشید.

رحمانی اضافه کرد: این مسابقات به مدت 10 روز در استان زنجان برگزار شد.

وی موفقیت‌های ورزشکاران سنگ‌نورد استان زنجان را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: جوانان ایران در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا نشان دادند که با اندک توجه کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان داشت: قهرمانی ورزشکاران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیا کمتر از مسابقات قهرمانی فوتبال، والیبال و بسکتبال نیست.

وی با اشاره به اینکه قوی‌ترین سنگ‌نوردان و کوهنوردان کشورمان در استان زنجان حضور دارند، تصریح کرد: ورزشکاران زنجانی توانمندی‌های زیادی دارند.

رحمانی با اشاره به اینکه استان زنجان در رشته سنگ‌نوردی زیرساخت‌های خوبی دارد، افزود: در این استان 9 دیوار سنگ‌نوردی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین استان زنجان دو سالن تخصصی سنگ‌نوردی در آموزش و پرورش و دانشگاه پیام‌نور دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از نظر امکانات سخت‌افزاری از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: ورزشکاران زنجانی به بهترین شکل از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: مربیان، ورزشکاران و مسئولین استان زنجان تلاش‌های زیادی کردند تا در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا نتیجه خوبی حاصل شود.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول