اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فناوری اطلاعات کشور خبر داد

اتصال 500 هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از اتصال 500 هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

اتصال 500 هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر انصاری امروز در همایش تبیین مراحل اجرایی سند جامع راهبردی فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات الکترونیکی کشور در محل پارک علم و فناوری گیلان،شبکه ملی اطلاعات را یک طرح زیرساختی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، اظهار کرد: این شبکه ظرفیت‌های لازم برای توسعه کاربردی و فناوری از جمله دولت الکترونیک را فراهم می‌کند که اینترنت یکی از ارکان آن است. 

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شرط اصلی تحقق دولت الکترونیک را ایجاد شبکه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی طبق شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: تعامل‌پذیری بین دستگاه‌های اجرایی با این شبکه در تحقق دولت الکترونیک تاثیرگذار است.

وی آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی به منظور ارائه خدمات از طریق سامانه‌های اطلاعاتی را در تحقق دولت الکترونیک مهم خواند و ارائه خدمات غیرحضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت و پنجره واحد در تحقق دولت الکترونیک نقش مهمی دارد.

این مسئول ایجاد شبکه‌های اختصاصی و تکمیل و بروزرسانی پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی را ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک موجب کاهش هزینه زمان کاربران و تسهیل و روان سازی امور برای آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه الکترونیکی خدمات ارائه کنند.

انصاری با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در تحقق دولت الکترونیک یادآور شد: در فاز نخست ایجاد شبکه ملی اطلاعات، کار تدوین آیین‌نامه و نظام پایش فناوری اطلاعات، ایجاد و توسعه مراکز داده‌های امن در کشور صورت گرفته است.

وی اتصال تمام دستگاه‌های اجرایی، همه کسب و کارها و اتصال 60 درصد خانوارهای کشور به شبکه ملی اطلاعات را ضروری دانست.

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ارتقای شاخص‌های ICT گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک تیم ضربتی برای این کار باید تشکیل شود.

انصاری از ایجاد محیط مشترک شبکه‌های استانی در 30 استان کشور خبر داد و متذکر شد: زیرساخت ارتباطی و اطلاعات مناسب لازم است و زبان مشترک نیز با اسناد تعاملات بین دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

به گفته وی، اکنون 500 هزار نقطه الکترونیکی کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش را از راه‌های تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای سند جامع فناوری اطلاعات استان عنوان کرد.

صفر کریمی پاشاکی با اشاره به اینکه سالانه یک پنجم اعتبار نیز تأمین نمی‌شود، افزود: راهکارهایی برای اجرای سند جامع فناوری در استان لازم است.

وی انتخاب گیلان به عنوان استان پایلوت در اجرای این سند را یک فرصت طلایی برای ارتقای جایگاه گیلان در کشور دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای سند مذکور موجب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان و تزریق اعتبار و ایجاد اشتغال و افزایش سهم گیلان در تولید ناخالص ملی می‌شود.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول