اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

بودجه ستاد زیارت در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان‌رضوی گفت: طبق قانون، در طول برنامه پنجم توسعه باید سالانه 200 میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی اختصاص یابد؛ اما میزان اختصاص در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود.

بودجه ستاد زیارت در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدمهدی اعلایی اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور زائران به عنوان نهاد برنامه‌ریز و هماهنگ کننده به وظایف ستادی خود عمل و در مباحث اجرایی و عملیاتی اهدافش را از طریق دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند.

وی تشکیل معاونت یادشده را مصوبه کارگروه ملی زیارت در دی ماه 89 عنوان و اضافه کرد: به موجب این مصوبه تعداد معاونت‌ها در استانداری‌های خراسا‌ن‌رضوی، قم و فارس به پنج مورد افزایش یافته است.

اعلایی اضافه کرد: دو اداره‌ کل هماهنگی امور فرهنگی زائران و هماهنگی امور رفاهی زائران جهت تامین زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی مورد نیاز زائران ایرانی و غیرایرانی در ذیل این معاونت تعریف شده است.

وی با اشاره به آغاز مطالعات طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) پیش از تشکیل معاونت یادشده اظهار داشت: پس از تعریف ساختارهای اداری لازم، پیگیری، تکمیل و تصویب این طرح به عنوان نخستین اولویت معاونت زیارت در دستور کار قرار گرفت.

اعلایی ادامه داد: در این طرح به مواردی چون ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در دسترسی به مشهد مقدس، اسکان زائران، برنامه‌ریزی برای زائران از مبدا تا مبدا مشابه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای زائران بیت‌الله‌الحرام و عتبات عالیات و تقویت هماهنگی‌های لازم برای احیای بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی توجه شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی از مضجع شریف امام هشتم (ع) به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: معتقدیم برای بهره‌مندی حداکثری از این ظرفیت فوق‌العاده، باید به هر دو بعد کمی و کیفی اقدامات و برنامه‌ها توجه کرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف این طرح از ظرفیت‌های قانونی چون ماده 12 برنامه پنجم توسعه بهره‌مند می‌شویم.

اعلایی گفت: این معاونت همکاری با آستان قدس رضوی را نه تنها یک ضرورت، بلکه به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری یک تکلیف می‌داند.

اعلایی در ارتباط با بودجه زیارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: طبق قانون، در طول برنامه پنجم توسعه باید سالانه 200 میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی اختصاص یابد؛ اما میزان اختصاص در سال نخست اجرای برنامه 77 میلیارد تومان و در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: هرچند بودجه اختصاص یافته برای تامین تمام امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز کافی نیست اما مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی، پیشبرد اهداف و برنامه‌های این حوزه را متوقف به دریافت بودجه نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: مبالغ یادشده با اولویت اقدامات فرهنگی در میان دستگاه‌هایی از قبیل شهرداری مشهد، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، نیروی انتظامی و فرودگاه مشهد توزیع شده است.

اعلایی با اشاره به تشکیل ستاد استانی تسهیلات زائر از اردیبهشت ماه تصریح کرد: تجربه هماهنگی، تعامل و همدلی دستگاه‌های اجرایی که در نوروز امسال موجبات رضایت زائران و مجاوران را فراهم آورد، در تابستان با قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی تلاش برای تعمیق مفهوم و فرهنگ زیارت را با توجه به هجمه وسیع ایادی استکبار و فرقه‌های مجعول و دست ساخته آنان ضروری برشمرد و افزود: حرکت هماهنگ جبهه کفر، حساسیت آنها به مقوله زیارت و برنامه‌های متعدد برای ایجاد شبهه در باورهای مسلمانان خود گواهی بر اهمیت مفهوم زیارت و نقش بی‌بدیل آن در تعالی انسان‌ها است.

اعلایی اظهار کرد: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه زیارت در سطح استانی و ملی، افزایش بهره‌مندی معنوی زائران و نشر بیش از پیش سیره رضوی در جامعه باشد.

انتهای پیام/70003/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول