اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور یزد خبر داد

کاهش 60 درصدی تلفات رانندگی در یزد

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به کاهش 60 درصدی تلفات رانندگی در اجرای طرح نوروزی گفت: با اتمام اجرای طرح، در طول فروردین ماه با استناد به آمار پزشکی قانونی، به میزان 57 درصد تلفات ناشی از رانندگی کاهش یافته است.

کاهش 60 درصدی تلفات رانندگی در یزد

اردوان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با به کارگیری گشت‌های نامحسوس و اجرای طرح ترافیک نوروزی در فروردین ماه امسال، وضعیت تصادفات و تلفات ناشی از حوادث با کاهش 60درصدی روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: تمرکز پلیس در این ایام روی کنترل تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه و عبور از چراغ قرمز بوده و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به کاهش 60 درصدی تلفات رانندگی در اجرای طرح نوروزی افزود: با اتمام اجرای طرح، در طول فروردین ماه با استناد به آمار پزشکی قانونی، به میزان 57 درصد تلفات ناشی از رانندگی کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در فروردین ماه محل وقوع 42 درصد از تصادفات در داخل خیابان های اصلی شهر، 27درصد در بلوارها، هفت درصد در تقاطع ها و 11 درصد در میادین و دو درصد در کوچه ها بوده است.

قاسمی با بیان اینکه، پلیس در فروردین ماه برخورد جدی با تخلفات و متخلفین داشته است عنوان کرد: در زمینه برخورد با متخلفان رشد خوبی صورت گرفته است که در زمینه سرعت غیرمجاز 99 درصد افزایش برخورد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سبقت غیرمجاز از عمده تخلفاتی است که حادثه ساز بوده و رانندگان کمتر توجه می‌کنند گفت: در این زمینه نیز برخورد پلیس با متخلفان 83 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد از دیگر تخلفات منجر به بروز حادثه را استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی اعلام کرد و افزود: با توجه به جرایم سنگینی که در این زمینه در نظر گرفته شده و از تخلفات حادثه ساز محسوب می‌شود، متاسفانه هنوز هم رانندگان توجه چندانی ندارند و در حین رانندگی با تلفن همراه کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: در ایام فروردین ماه به ویژه اجرای طرح نوروزی پلیس، برخورد با مکالمات تلفن همراه 103 درصد افزایش داشته است.

قاسمی با اشاره به توقیف خودروهای متخلف و اعمال قانون برای متخلفین اضافه کرد: بنا بر قانون، خودروهایی که همزمان دو تخلف حادثه ساز را مرتکب شوند توقیف خواهند شد که در فروردین ماه تعداد 400 دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی تصریح کرد: با توقیف این تعداد خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توقیف خودروها 45 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به تعداد مجروحین حوادث رانندگی در فروردین ماه گفت: 15 درصد از کل مجروحین تصادفات را عابران پیاده با تعداد 58 نفر تشکیل دادند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 71 درصد از مجروحان را راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت با تعداد 284 مجروح تشکیل دادند.

قاسمی در ادامه تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث شهری را سه نفر اعلام کرد و بیان داشت: دو نفر از متوفیان حوادث عابر پیاده و یک نفر هم راکب موتورسیکلت بوده است.

وی تصریح کرد: در حوادث شهری در فروردین ماه در 64 درصد از کل تصادفات در یک سوی حادثه موتورسیکلت قرار داشته که این رقم بالایی برای شهر یزد است.

انتهای پیام/90004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول