اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گلستان گزارش می‌دهد

3 نفر از کل کاروان حادثه‌دیده هنوز در تهران بستری هستند/ زائران نگران توقف اعزام کاروان‎ها هستند + تصاویر

مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: کل 27 زائر گلستانی حادثه دیده در حمله تروریستی در عراق دیروز وارد استان گلستان شدند و از کل کاروان سه نفر در بیمارستان تهران بستری هستند و وضعیت آنها رو به بهبودی است.

3 نفر از کل کاروان حادثه‌دیده هنوز در تهران بستری هستند/ زائران نگران توقف اعزام کاروان‎ها هستند + تصاویر

هفته گذشته یک کاروان ایرانی که از دفتر زیارتی «فدک‌سیر گرگان» عازم سفر کربلا شده بودند در یک عملیات تروریستی دچار حادثه شده که در این حادثه پنج نفر از هموطنان گلستانی شهید و 17 نفر نیز زخمی شدند.

پس از گذشت شش روز از این حادثه عصر دیروز پیکر شهدا و افراد بازمانده از این حادثه غم‎انگیز وارد استان گلستان شدند و در میدان بسیج گرگان مورد استقبال باشکوه مردم شهیدپرور و مومن استان گلستان قرار گرفتند.

صبح امروز نیز پیکر پنج شهید سرافراز بر دستان مردم استان گلستان تشییع شد و شب گذشته نیز یک انفجار دیگر در سامرا موجب شهادت پنج زائر از کاروان استان اصفهان شد.

 

در مقابل تقاضای زیاد زائران عاجز از توقف اعزام هستیم

پس از وقوع حادثه شب گذشته که در کمتر از یک هفته از حادثه قبلی می‎گذرد مدیر حج و زیارت استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس از گرگان و در پاسخ به این سوال در خصوص قطع موقت اعزام کاروان به عراق با توجه به اوضاع امنیتی این کشور اظهار داشت: ما در مقابل فشار تقاضای زائران عاجز از انجام چنین کاری هستیم.

محمد شیخی ادامه داد: در کمال شگفتی دیروز با شخصی برخورد داشتم که نگران این بود که در اثر این حملات اعزام کاروان متوقف نشود.

وی متذکر شد: نکته جالب توجه این است که اگر این حرکت در یک کشور توریستی اتفاق می‎افتاد اغلب توریست‎ها خودشان از سفر به آن کشور خودداری می‎کردند اما زائر ما امروز نگران این است که در اثر این حمله‎ها و اتفاق‎ها اعزام متوقف نشود.

در انتظار لحظه زیارت کربلا هستم/ تقدیر انسان هرچه باشد رقم خواهد خورد

مرتضی بای یک پیرمرد 82 ساله که در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کرده بود در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس تصریح کرد: من چند سال است که در انتظار سفر به کربلا هستم و نگران این حمله‎ها هم نیستم اگر قسمت و تقدیر برایت رقم خورده باشد این اتفاق می‎افتد و به نظر من نباید توقفی در اعزام‎ها انجام شود.

رسول گرزین یک جوان 30 ساله در گفت‎و‎گو با فارس تاکید کرد: اوضاع امنیتی عراق امروز به شکلی است که مردم ما نباید در سفر به کربلا عجله کنند.

وی افزود: به نظر من اباعبدالله الحسین هم با زیارتی که ممکن است منجر به شهادت و داغ‎دار شدن خانواده و حتی طایفه‎ای شود موافق نیست.

اگر مردم ما اندکی تحمل کنند تا وضعیت امنیتی عراق سامان پیدا کند به همان زیبایی و عظمت سفر به خانه خدا در کمال آرامش می‎توانند به زیارت خود بپردازند.

مومن نباید برای زیارت خودخواه باشد

موسی احمدی کارشناس علوم قرآنی و استاد دروس معارف در دانشگاه‌های گلستان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: اگر به واقع هدف زیارت و بهره بردن از زیارت امام حسین(ع) است در جنین شرایطی که احتمال وقوع این حوادث وجود دارد بهتر این است که مومن صبر کند و در همین سرزمین خود دلش را به خدا بسپارد و با سفر دل به صحرای کربلا از لذت زیارت بهره ببرد.

وی تاکید کرد: یک مومن در تمام شرایط فقط نباید به فکر خودش باشد و باید به اطرافیان و خانواده خود نیز توجه کند.

احمدی افزود: اگر به فرض مثال من به عشق زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا شوم در صورتی که می‎دانم احتمال دارد در این راه بر اثر اقدام تروریست‎های ناجوانمرد کشته شوم و پس از این اتفاق فرزند و خانواده من دچار مشقت و سختی فراوان می‎شوند به نظر من این خودخواهی است و از اخلاق یک مومن به دور است.

سه زائر گلستانی هنوز در تهران بستری هستند/ مشکل کمبود کاروان حج تمتع داریم

همچنین مدیر حج و زیارت گلستان در بخش دیگری از گفت‎و‎گو با فارس اظهار کرد: حضور مردم در چنین مراسم‎هایی با این شکوه و عظمت نشان از وفاداری و علاقه مردم به شهید و شهادت و ثابت‌قدم بودن ملت بر اعتقادات دینی و مذهبی است.

وی بیان کرد: کل 27 زائر گلستانی حادثه‌دیده در حمله تروریستی در عراق دیروز وارد استان گلستان شدند و از کل کاروان سه نفر در بیمارستان تهران بستری هستند و وضعیت آنها رو به بهبودی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کاروان‎های حج تمتع و عمره تصریح کرد: در خصوص حج تمتع از زائران ثبت‎نام کرده‎ایم و در همان روزهای ابتدایی در دو بخش تشیع و تسنن این ثبت‎نام‎ها انجام شده است.

شیخی ابراز داشت: در حال حاضر با ازدحام زائر و کمبود کاروان مواجه هستیم که پس از درخواست در خصوص تخصیص کاروان سه کاروان کوچک به ما اختصاص داده شد اما برای پاسخگویی به زائران در انتظار نیاز به سه کاروان با ظرفیت 175 نفره داریم.

وی افزود: در این خصوص نیز در تلاش هستیم تا به امید خدا این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول