اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورود ممنوع برای ورود موتورسیکلت به اتوبان

موتورسوارانی که هم‌رکاب مرگ به قلب حادثه می‌زنند

با وجود اینکه پلیس بارها اعلام کرده است که جلوی تردد موتورسیکلت سواران متخلف و بدون کلاه ایمنی به اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها را گرفته و کارت سوخت آنها را باطل می‌کند، اما همچنان شاهد تردد روز افزون موتورسیکلت سواران به بزرگراه هستیم.

موتورسوارانی که هم‌رکاب مرگ به قلب حادثه می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها با گرم شدن هوا شاهد عبور و مرور خودروهای بسیاری در سطح شهر اصفهان به ویژه موتورسیکلت سوارانی هستیم که از هر سوی شهر در لابه لای خودروها تردد می‌کنند.

در ساعاتی از روز به ویژه عصرها شاهد حجم بسیاری از خودروها در حاشیه‌ زاینده‌رود هستیم و از طرفی خانواده‌هایی را می‌بینیم که با توجه به گرمی هوا موتورسواری را بر پیاده‌‌روی ترجیح می‌دهند.

با وجود اینکه بارها و بارها شاهد هشدارهایی از سوی پلیس برای گذاشتن کلاه ایمنی موتورسواران به ویژه برای تردد در بزرگراه‌ها هستیم، اما باز هم شاهد عدم توجه به قوانین از سوی راکبان موتورسوار هستیم.

از سوی دیگر این روزها شاهد کنترل محسوس و نامحسوس نیروهای پلیس راهور در سطح شهر اصفهان به ویژه در هسته مرکزی شهر هستیم که به گفته برخی از شهروندان به جای کنترل نظم و مقررات و راهنمایی خودروها برای تردد در محدوده زوج و فرد به حجم جریمه‌های خود افزوده و رانندگان بسیاری را این روزها جریمه می‌کنند که در ظاهر امر کاری به کار موتورسواران ندارند.

هر چند با تمهیدات پلیس شاهد کاهش تصادفات در سطح شهر هستیم، اما بی‌نظمی و عدم رعایت مقررات توسط موتورسواران همچنان به قوت خود باقی است و می‌بینیم که یک موتور با چند سرنشین در محل‌های پر خطر در حال تردد هستند.

بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها از جمله مکان‌های پرتردد و پرخطر برای موتورسواران است که با وجود هشدارهای پلیس و قوانین مقطعی که اجرا می‌کند، اما همچنان حادثه آفرین هستند.

سرهنگ حسین غلامی رئیس پلیس راهور شهرستان به دفعات مکرر اعلام کرده است که برای کاهش حجم تصادفات منجر به فوت به ویژه در بزرگراه‌های شهری ورود موتورسواران را بدون کلاه ایمنی ممنوع کرده و حتی از تردد آنها جلوگیری می‌کند.

وی می‌گوید در صورتی که موتورسیکلت‌ سواری به بزرگراه‌ها وارد شود، کارت سوخت آن را باطل می‌کنیم و این در حالی است که همچنان در بزرگراه‌های پرتردد شهر که بسیار حادثه آفرین هستند و شاهد تردد بسیاری از موتورسواران بی‌قانون هستیم که با خیال آسوده و بدون کنترل پلیس در حال تردد از لابه‌لای خودروها هستند.

اتوبان خرازی، بزرگراه شهید بابایی، اتوبان شهید کلاه دوز، بزرگراه شهید حبیب‌الهی، خیابان کاوه، خیابان جی، خیابان امام خمینی(ره) از جمله پرترددترین محل‌های اصفهان هستند که هر روز شاهد تصادفات ناگوار موتورسواران و فوت سرنشین هستند.

یکی از محل‌هایی که به گفته اهالی محل بسیار در معرض خطر تصادفات منجر به فوت است پل دو طبقه امام‌خمینی(ره) است که هر روز و هر ساعت شاهد تردد موتورسوارانی است که بدون کلاه ایمنی و بدون توجه به سرعت مجاز از این پل دوطبقه استفاده می‌کنند.

پل دو طبقه امام خمینی(ره) که برای کاهش حجم تردد خودرو در خیابان امام خمینی(ره) احداث شده است؛ این امکان را فراهم کرده است که خودروها با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنند و این در حالی است که موتورسواران بسیاری نیز بدون توجه به قانون از این پل استفاده و لابه لای خودروهای پر سرعت در این پل عبور و بارها و بارها شاهد حادثه‌آفرینی شده‌اند که اگر کنترل خودروها نبود، پرت شدن موتورسوار از روی پل و ایجاد تصادف در پایین پل و نیز تصادفات زنجیره‌ای خودروها در بالای پل حتمی است.

چندی پیش فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران خبر از استقرار نیروی پلیس بر سر پل دو طبقه امام خمینی‌(ره) خبر داد و گفت: برای جلوگیری از کاهش تصادفات موتورسواران در این پل با گذاشتن نیروی پلیس سر پل‌ مانع عبور موتورسواران می‌شویم و این در حالی است که نزدیک یک ماه از خبر فرمانده انتظامی استان اصفهان می‌گذرد، اما هنوز هیچ خبری از استقرار نیروهای پلیس در این محل خبری نیست و همچنان موتور سواران بی‌توجه به قانون در معرض خطر مرگی قرار دارند که خود نسبت به آن بی‌توجه‌ هستند.

انتهای پیام/63012/30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول