اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار عنوان کرد

توقیف 2322 دستگاه موتورسیکلت متخلف در بیجار/کاهش 38 درصدی جرائم

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از توقیف 2 هزار و 322 دستگاه موتورسیکلت متخلف در سال گذشته در بیجار خبر داد و گفت: با راکبین نیز برابر با قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

توقیف 2322 دستگاه موتورسیکلت متخلف در بیجار/کاهش 38 درصدی جرائم

رحمت‌الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در بیجار با بیان برخی از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با موتورسواران قانون‌شکن اظهار کرد: آموزش در راستای استفاده صحیح و قانون‌مدار این وسیله، تبیین قانون و مقررات راهنمایی رانندگی در قالب کارگاه‌های آموزشی در ادارات و مدارس، توزیع بروشور و نصب بنر در سطح شهر و برخورد قانونی با آنها، اقداماتی در این راستا است که در شهرستان بیجار انجام شده است.

وی بیشترین و مهم‌ترین تخلفات راکبان موتورسیکلت را همراه نداشتن کلاه ایمنی و نداشتن گواهی‌نامه و بیمه‌نامه عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرقت در این شهرستان را بیان کرد و افزود: تشدید و افزایش گشت‌های نامحسوس در تمامی ساعات شبانه‌روز، تحت نظر قرار دادن سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای، ارائه آموزش مورد نیاز به شهروندان از طریق ادارات و مدارس و مساجد و تهیه بروشور برای ارتقا آگاهی و اطلاعات مردم اقداماتی را انجام داده و در دست اجرا دارد.

کریمی به اقدامات نیروی انتظامی بیجار در راستای برخورد با پدیده شوم قاچاق و کشفیات مختلف این شهرستان اشاره و اعلام کرد: در سال جاری با کمک کارکنان توانمند نیروی انتظامی موفق به کشف محموله گوشی همراه قاچاق به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال و دستگیری دو نفر در این راستا و کشف بیش از 353 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی و دستگیری 35 نفر توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار اضافه کرد: کشف 230 هزار نخ سیگار خارجی و  24 هزار عدد قرص قاچاق  در راستای اجرای ارتقای امنیت اجتماعی و موفق به دستگیری 12 نفر از سارقین سطح شهر از دیگر اقدامات مأموران نیروی انتظامی این شهرستان است.

وی ادامه داد: کارکنان زحمت‌کش نیروی انتظامی در سراسر کشور خاصه در شهرستان بیجار به صورت شبانه‌روزی در راه حفظ و ایجاد  نظم و امنیت شهروندان که از مهم‌ترین ارکان حکومتی است از هیچ اقدام قانونی در اجرای حکم دریغ نخواهند کرد.

فرمانده انتظامی بیجار با بیان اینکه نهایت سعی خود را حول محور مشارکت و ارتباط با مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای پیشبرد وظایف که خدمت خالصانه به مردم است  به کار گرفته‌اند گفت: دیدار  با مردم در ستاد فرماندهی و استفاده از نظرات آنها، حضور در همایش و جلسات سطح شهرستان که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، همکاری با ادارات دولتی و غیردولتی در راستای آموزش مسائل اجتماعی، انتظامی و ترافیکی از جمله این اقدامات است.

وی به همکاری و تعامل ناجا با مردم اشاره و تصریح کرد: با توجه به ارتباط و تعامل مستقیم نیروی انتظامی با مردم نیاز است تا با امتناع و همراهی در راستای آموزش قوانین به شهروندان موجبات کاهش جرائم را فراهم کنیم.

کریمی از کاهش جرائم اجتماعی در سطح کشور از جمله مبارزه با تروریسم و سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری و جرائم جنایی که شاخصه‌های اصلی نیروی انتظامی است خبر داد و این را مرهون زحمات کارکنان نیروی انتظامی دانست.

وی مردم را رکن اقتدار حکومت و دستگاه‌های دولتی نام برد و گفت: برای ایجاد امنیت در حوزه‌های اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، اعتقادی و غیره در جامعه به همکاری مردم نیاز است و هیچ حکومتی نمی‌تواند منفصل از مردم به موفقیت در تمامی زمینه‌ها دست یابد.

فرمانده انتظامی بیجار در ادامه از کاهش 38 درصدی جرائم در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: کار اصلی نیروی انتظامی پیشگیری از جرائم و برقراری نظم و امنیت در جامعه است و برای انجام مأموریت‌های محوله فرامین بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری سرلوحه کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: امنیت مؤلفه پیشرفت هر جامعه است و امنیت حاصله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید است.

انتهای پیام/79015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول