اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد

فقدان قانون مجازات برای عرضه قلیان در اماکن عمومی

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: قانون مجازات محکمی برای عرضه و فروش قلیان در مکان‌های عمومی وجود ندارد.

فقدان قانون مجازات برای عرضه قلیان در اماکن عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا عالی‌پور در جلسه شورای سلامت که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: کنترل استفاده از قلیان در پارک‌های ساحلی و بلوارهای ساحلی کار مشکلی است و جلوگیری از این کار در فضاهای بسته مثل رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری قلیان از سطح شهر وظیفه نیروی انتظامی است اما چون عرضه قلیان در پارک و محدوده شهرداری صورت می‌گیرد شهرداری وظیفه خود می‌داند که در جهت پاکسازی این اماکن اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه معدوم‌سازی قلیان در اهواز از سال 89 آغاز شده است اذعان داشت: در سال 89 در حدود چهار هزار قلیان از سطح شهر جمع‌آوری شد و در سال 90 نیز این کار ادامه یافت و شش هزار قلیان در اهواز معدوم شد.

وی افزود: با توجه به زیبنده نبودن استعمال قلیان در پارک‌ها و بلوارهای ساحلی در سال 91 نیز شهرداری جمع‌آوری قلیان را از این مکان‌ها وظیفه خود دانست و هشت هزار و 600 قلیان را از بین برد.

عالیپور با بیان اینکه شهرداری در جهت فرهنگ‌سازی مضرات استفاده از قلیان، اقدام به چاپ بروشورها و چاپ پلاکاردها در سطح شهر کرده است ادامه داد: در اینجا یک سئوال به وجود می‌آید که چرا با وجود این اقدامات همچنان شاهد عرضه قلیان در مکان‌های عمومی هستیم؟

وی به عدم وجود قانون مجازات برای فروش و عرضه قلیان اشاره و خاطرنشان ساخت: قانون مجازات محکمی برای ممنوعیت عرضه قلیان در مکان‌های عمومی وجود ندارد و این کار به شغلی درآمدزا با کمترین هزینه تبدیل شده است.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول