اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش مجمع جهانی اقتصاد برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین

قرار است در مجمع جهانی اقتصاد علاوه بر مذاکرات مقامات اسرائیلی، آمریکایی و فلسطینی، ابتکار عمل جدیدی برای صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ارائه شود.

تلاش مجمع جهانی اقتصاد برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در مجمع جهانی اقتصاد درباره تمایل اسرائیل برای صلح سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این، قرار است در مجمع جهانی اقتصاد ابتکارعمل جدید صلح در حضور چهار دیپلمات کلیدی یعنی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و عبدالله دوم، پادشاه اردن مطرح شود.

«کلاس شواب»، رئیس مجمع جهانی اقتصاد شنبه در حاشیه جلسه افتتاحیه این مجمع به پادشاه اردن گفت: ژوئن گذشته در استانبول به شما قول دادم، این مجمع به تعهد بلندمدت خود در قبال روابط فلسطین-اسرائیل و آشتی میان آنها عمل کند و با کشورهای ذی‌نفع مجمع جهانی اقتصاد برای کمک به احیا شرایط و حمایت از صلح، وارد عمل شود. به گفته وی، این مجمع طی یکسال گذشته بر روی این ابتکارعمل کار کرده است.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، ابتکارعمل این هیئت چهار نفره و مجمع جهانی اقتصاد در دنباله تلاش آمریکا برای احیا مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین بوده است که از سپتامبر 2008، متوقف شده بود.

در این گزارش آمده است:‌ جان کری روز جمعه، بعد از دو بار دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یک بار دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، اراضی اشغالی را ترک کرد. وی از این دو خواست برای صلح تلاش کنند. شیمون پرز نیز پیش از عزیمت به اردن، روز جمعه به مدت دو ساعت با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، عبدالله دوم در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه اظهار داشت: ما باید برای حل بحران اصلی در منطقه خود که مناقشه اسرائیل و فلسطین است، با یکدیگر همکاری کنیم. به خاطر این بحران،‌ افراط‌گرایی به شدت افزایش یافته است. اکنون زمان آن است که مانع رشد این موضوع شویم.

وی افزود: مذاکرات با حسن‌نیت باید ادامه یابد. ما می‌توانیم و لازم است این مسئله را در صدر دستورکار بین‌المللی قرار دهیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول