اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

شاخه‌ گل‌هایی که امشب لحظه‌های خلوت با مسجد و محراب را گلباران می‌کنند

چه خوب می‌شود که در غروب لحظه‌های دلتنگی با مسجد و محراب به استقبال معتکفان برویم و با شاخه‌ای گل قدردان محبت آنان شویم.

شاخه‌ گل‌هایی که امشب لحظه‌های خلوت با مسجد و محراب را گلباران می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم؛ طوفان زندگی ساحل آرامشی هم دارد، طوفان زدگان این وادی پناهگاهی دارند به وسعت همه آسمان‌ها، به وسعت بیکرانه‌ها؛ آنگاه که به سوی ذات ربوبی پناه می‌آورند و دعا و نیایش ورد زبان آنان می‌شود.

«اعتکاف» پناه بی‌پناهان کشتی شکست خورده زندگی است و معتکفان مسافران سبک‌بال و ساکنان کوی رستگاری طوفان این دریای پرتلاطم هستند.

فصل بندگی تمسک سه روزه بندگان خالص به ریسمان الهی در وانفسای زندگی است و امروز پایان این دوران پناهندگی است. غروب که می‌شود آنان که از قفس رهایی یافته‌اند با توشه‌ای از معنویت و بندگی و با نشانی از خودساختگی، نشان دیگری در ساخت جامعه‌ای آرمانی به خود می‌گیرند، اینان که بعد از ظهر امروز را به تلاوت آیات الهی روی می‌آورند و با روزه‌داری خویش تضرعی دوباره به درگاه خداوند خواهند داشت.

کشتی طوفان زده زندگی ما انسان‌ها چه بسیار مومنان صالح، رستگار، نیک‌اندیش، متعهد و متدین را در این روزهای اعتکاف به ساحل امن الهی رهنمون کرده است و در میان آنان چهره‌های مصمم جوانان و نوجوانان پاک و مطهر را در خود جای داده است.

آنان که در هر نماز و نیایش خود رستگاری من و تو را از خدای بزرگ خواسته‌اند، آنان که برای همه مظلومان عالم دست به دعا برداشته‌اند و نصرت و پیروزی آنان را طلب کرده‌اند و چه خوب می‌شود که در غروب لحظه‌های دلتنگی با مسجد و محراب و آنگاه که با چشمانی اشکبار خانه حضرت دوست را به حضوری دوباره در جامعه پشت سر می‌گذارند به استقبالشان برویم و با شاخه‌ای گل قدردان محبت آنان شویم و دعایشان را در حق همه مستجاب بدانیم.

جلوه‌هایی زیبا خلق می‌شود که کنار هر مسجدی با شاخه گلی به پیشواز معتکفان برویم.

==============

یادداشت: محمد خامه یار

==============

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول