اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا:‌

اسرائیل صلح با فلسطینی‌ها را ضروری می‌داند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اسرائیل صلح با طرف فلسطینی را ضروری می‌داند.

اسرائیل صلح با فلسطینی‌ها را ضروری می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «پاتریک ونترل»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه در کنفرانس خبری اظهار داشت: اسرائیل موافق است که صلح با فلسطین ضروری است.

در این کنفرانس خبری که بعد از دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل برگزار شد، خبرنگاران از ونترل درباره دیدگاه لیونی درمورد ابتکارعمل صلح اعراب سئوال کرد که وی پاسخ داد: آنچه طرف اسرائیلی درباره این موضوع می‌گوید بسیار شفاف است که البته این موضع در تمام سطوح مورد تاکید قرار گرفته است و آن اینکه لازم است اسرائیل با فلسطینی‌ها به صلح برسد.

بر اساس این گزارش، جان کری و تزیپی لیونی پنج‌شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و روند صلح با فلسطینی‌ها و نیز تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، ظاهرا بعد از آنکه یکی مقام ارشد قطری گفت، اسرائیل و فلسطین می‌توانند به جای پیروی از مرزهای 1967، زمین را با یکدیگر مبادله کنند، کشورهای عربی طرح صلح 2002 خود را تلطیف کرده‌اند.

ونترل در این باره گفت: وزارت خارجه آمریکا از مزایایی که ابتکارعمل صلح اعراب می‌تواند برای اسرائیل به همراه داشته باشد،‌ خشنود است.

وی افزود: اینکه اسرائیل با همه اعضاء اتحادیه عرب در صلح به سر می‌برد، تحول بسیار مثبتی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول