اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندین بار در یک ماه اخیر

سهمیه فوتبال تبریز در مسابقات کشور دستخوش تغییر شد

به فاصله کمتر از 24 ساعت شهرداری تبریز با رای کمیته استیناف به دسته دو کشور سقوط کرد و حضور گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر قطعی شد.

سهمیه فوتبال تبریز در مسابقات کشور دستخوش تغییر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  سال گذشته سهمیه تیم‌های تبریز یک تیم در لیگ برتر، سه تیم در دسته یک، یک تیم در دسته دو و یک تیم در دسته سه کشور بود.

اما سهمیه تیم‌های تبریز برای فصل جدید تاکنون چند بار تغییر یافته است.

تغییرات در لیگ برتر

با صعود تیم‌های گسترش فولاد و شهرداری تبریز تعداد تیم‌های تبریزی در لیگ برتر به سه تیم رسید. ماشین‌سازی نیز به لیگ دسته دو سقوط و مس سونگون نیز به دسته یک صعود کرد تا سه تیم در لیگ برتر، یک تیم در دسته یک، یک تیم در دسته دو و یک تیم در دسته سه کشور سهمیه فوتبال آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری شود.

اما با رای کمیته انضباطی تیم شهرداری تبریز به لیگ یک سقوط کرد. گسترش فولادی‌ها نیز به دلیل مشکلات مالی خواستار واگذاری سهمیه لیگ برتر خود و بازگشت به لیگ یک بودند تا تراکتورسازی همچنان نماینده تبریز در لیگ برتر محسوب شود.

شهردار تبریز ضمن اعتراض به رای کمیته انضباطی به استیناف،گفت: اگر رای باز نگردد باشگاه شهرداری تبریز منحل و سهمیه لیگ یکی خود را به تیم ماشین‌سازی تبریز اهدا خواهیم  کرد تا این تیم از لیگ دو به یک باز گردد.

اما استیناف ضمن رد اعتراض تیم شهرداری، تخفیف کمیته انضباطی را هم حذف و تیم شهرداری را به لیگ دسته دو کشور فرستاد.

یک روز بعد مالک گسترش فولاد از حضور قطعی تیم این مجموعه در لیگ برتر خبر داد تا  سهمیه فوتبال تبریز در جام خلیج فارس تنها به تراکتورسازی  محدود نشود.

با این اوصاف در مسابقات فصل آتی تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد در لیگ برتر، مس سونگون در لیگ یک، ماشین سازی و شهرداری تبریز در لیگ دو حضور خواهند داشت. با توجه به انصراف شهرداری تبریز از تیمداری، قطعا امتیاز این تیم واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول