اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان فارس

خودروهای دارای باک اضافه توقیف می‌شوند

فرمانده انتظامی فارس از تشدید برخورد با قاچاق سوخت در این استان و توقیف خودروهایی که باک اضافه دارند، خبر داد.

خودروهای دارای باک اضافه توقیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان در جلسه کمیته مقابله با قاچاق سوخت و ارز،‌ که در ستاد فرماندهی انتظامی فارس تشکیل شد، بر برخورد جدی پلیس فارس با پدیده قاچاق به‌ویژه قاچاق سوخت در این استان تاکید کرد.

وی با اشاره به ماده 21 دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت، گفت: داشتن باک اضافه و یا هرگونه حمل سوخت اضافه بر باک استاندارد برای خودروها اعم از اینکه به صورت باک اضافی، جاسازی در خودرو، حمل مظروف و یا به هر طریق دیگر باشد، ممنوع و نیروی انتظامی درصورت مشاهده خودرو متخلف را توقیف می‌کند.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: در صورت مشاهده این خودروهای متخلف، پس از توقیف، علاوه بر تخلیه سوخت اضافی، باک اضافه نیز فک و سپس برای اعمال قانون به مرجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

سجادیان با بیان اینکه، شرکت‌های حمل و نقل پایانه‌ها موظفند از دادن بار و مسافر به خودروهای دارای باک اضافه خودداری کنند، ‌تصریح کرد: در صورت ورود خودروهای متخلف به مبادی گمرکی، گمرک طبق قانون موظف است بلافاصله موضوع را به واحد انتظامی محل گزارش و واحد انتظامی نیز خودرو را توقیف می‌کند.

وی بر تسریع روند مقابله با پدیده شوم قاچاق در این استان تاکید کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط ضمن پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن باید در راستای تحقق حماسه اقتصادی، همگی پای کار بیایند.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: برای مبازره با پدیده قاچاق در این استان نیاز به یک عزم انقلابی است که با همکاری مردم و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مبارزه با قاچاق کالا می‌توان در این راه سریع‌تر به نتیجه رسید.

دستگیری فرد اراذل و اوباش در شیراز

بر اساس این گزارش همچنین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری یک اوباش در شیراز خبر داد.

مسعود روستا گفت: در پی چند شرارت توسط فردی دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ابتدا با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای این فرد در یک منزل واقع در یکی از خیابان‌های جنوبی شیراز شناسایی شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: پس از زیر نظر قرار دادن اقدامات و رفت و آمدهای این متهم، زمانی که وی وارد مخفی‌گاه خود شد، ماموران در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

روستا اذعان داشت: پس از دستگیری این اوباش، وی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فارس منتقل و تحقیقات از او آغاز شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول