اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال ایران:

نفوذ تکنوکرات‌ها در هر دولتی آرمان‌های اسلامی آن را زمین می‌زند

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران گفت: نفوذ تکنوکرات‌ها در هر دولتی آرمان‌های اسلامی آن را زمین می‌زند.

نفوذ تکنوکرات‌ها در هر دولتی آرمان‌های اسلامی آن را زمین می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حسن عباسی، امروز در نشستی با موضوع «تحول مدیریت انقلاب اسلامی» با تبریک سالروز تولد امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) در تمام بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی خود جانب تعادل را رعایت می‌کردند که این سبک باید الگوی جامعه و مدیران ما قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی دنیای غرب تنها یک بعد زندگی انسان مد نظر قرار می‌گیرد، تاکید کرد:  برخی از مدیران کشور در سبک زندگی خود اصول دین‌داری را حفظ می‌کنند اما در مسئولیت‌های اجرایی جامعه جانب  سکولاریسم را می‌گیرند و با معیارهای اسلامی فاصله زیادی دارند.

این تحلیل‌گر مسایل استراتژیک تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال تربیت نسلی از مدیران آینده کشور هستیم که انقلاب اسلامی در تمام ابعاد وجودی آنها و نه فقط بعد فردی رسوخ کرده باشد.

وی با اشاره به تفاوت مفهوم اسطوره‌ و انسان کامل گفت: در اسطوره‌سازی تخیل جایگاه ویژه‌ای دارد و زمانی که فرد در تمام حوزه‌ها احساس توانایی نکند با تخیل‌ورزی توانایی‌های ندا‌شته‌ خود را در اشخاصی مانند آشیل مجسم می‌کند اما  انسان کامل حقیقی و واقعی است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) یک انسان کامل و تنها مردی در جهان بود که با یک معصوم ازدواج کرد و زندگی این خانواده کامل الگوی شیعیان جهان است.

*‌ خطر اقتصاد ربوی کشور جدی است

عباسی در ادامه با اشاره به ربوی بودن اقتصاد کشور گفت: مدیران ما باید متوجه این خطر بزرگ بوده و برای تغییر آن تلاش کنند چرا که مدیری که امکان ایجاد تحول را در کشور ندارد به درد استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌خورد.

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت آینده تاکید کرد: نیازمند یک رئیس‌جمهور با برون مایه اقتصادی، همراه با توجه به اصول دینی هستیم که پیش از هر کاری باید اقتصاد ربوی ایران را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، آرزوی دیرین انبیاء الهی را تحقق بخشید، افزود: ملت ایران و مسئولان کشور باید قدر این فرصت بزرگ تاریخی و را بدانند.

عباسی تصریح کرد: مدیران کشور به  سه دسته مدیران تکنیکی، تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی تقسیم می‌شوند.

وی اضافه  کرد: زمانی که مقامات پایین‌تر نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند فشار تمام  مسئولیت‌ها بر دوش رهبر جامعه می‌افتد.

این تحلیل‌گر مسایل استراتژیک با اشاره به عملکرد دولت فعلی گفت: در این دولت خدمات ارزنده‌ای انجام شد اما این نکته قابل ذکر است که زمانی که مشاوران دولت را افراد تکنوکرات محاصره ‌کنند، زمین خوردن آرمان‌‌های به ظاهر اسلامی دولت، دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: هدف از مطرح کردن این مشکلات تنها نشان‌ دادن راه مدیریت صحیح برای مدیران فعلی و نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/63008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول