اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

انتخاب اصلح وابستگی تامی با بصیرت دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: انتخاب اصلح وابستگی تامی با بصیرت دارد و لازم است که برای تصمیم‌گیری صحیح در این‌باره از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم.

انتخاب اصلح وابستگی تامی با بصیرت دارد

حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام اصفهان، با اشاره سیزدهم رجب سالروز ولادت امیر المومنین (ع)، در بیان بصیرت و شکرگزاری ایشان، اظهار داشت: زمانی که در جنگ از امام علی (ع) در باره میزان صبر ایشان در این موقعیت می‌پرسند، ایشان این موقعیت را جایی برای صبر نمی‌دانند بلکه آن را جایگاه  شکرگزاری برمی‌شمارند.

وی افزود: این دیدگاه و فرهنگ بود که شهدای هشت سال دفاع مقدس را تربیت کرد و باید به این خاطر به فاتحان خرمشهر و بقیه رزمندگان تبریک گفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بیان فضائل امام علی(ع) از زبان یکی از اصحاب ایشان که به دست معاویه افتاده بود، تصریح کرد: «علی(ع) میدان های جنگ را در نخلستان ها دیدم که ناله و نجوا می کرد.»

این مسئول در ادامه این مطلب به فرمایشات امیر المومنین(ع) خطاب به دنیا اشاره کرد و ادامه داد: «ای دنیا، آیا برای فریفتن خود را به من می‏نمایی! هرگز محبت تو در دل من جای نمی‏گیرد، دیگری را بفریب، چراکه من تو را سه طلاقه کرده‌‏ام».

بهشتی‌نژاد در بیان ویژگی‌های ایشان در حکومت به بیش از سیصد حدیث مشهور اشاره کرد و گفت: این احادیث بهترین نسخه‌ها برای تمام سطوح مدیریت است و سخنان رهبر معظم انقلاب رقیق شده سخنان حضرت علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه احادیث امام علی (ع) در باره ابعاد مختلف سیاست اعم از امنیت، اجتماعی، اقتصادی و موارد دیگر مشهود است، گفت: بارزترین این فرمایشات در نامه ایشان به مالک اشتر دیده می‌شود که در آن ویژگی‌های مدیران را برای این صحابی باوفای خود بر می‌شمرند.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های مدیران از دیدگاه امام علی (ع) تاکید کرد: «ای مالک برای انتخاب مدیران باید به سراغ خاندان های با مروت، با سابقه حسنه، اهل شجاعت، سخاوت و مواردی از این قبیل نزدیک شوی.»

این مسئول با اشاره به اینکه مردم در این ماه و انتخابات ریاست جمهوری که برای برگزیدن فردی برای دومین مقام کشور است، باید انتخاب درستی داشته باشند، متذکر شد: برای انتخاب اصلح نباید از روی هوس، بی دقتی و بدون بصیرت تصمیم گرفت و لازم است که برای تصمیم‌گیری صحیح از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب  در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول