اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی آمل خبر داد

فعالیت 500 هیئت مذهبی در آمل/ شناسایی 20 شاعر دینی و مذهبی

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: حدود 500 هیئت مذهبی دارای پرونده و شناسنامه در سطح شهر و روستای این شهرستان فعالیت دارند.

فعالیت 500 هیئت مذهبی در آمل/ شناسایی 20 شاعر دینی و مذهبی

رضا مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل ابراز داشت: حدود 500 هیئت مذهبی دارای پرونده و شناسنامه در سطح شهر و روستای این شهرستان تشکیل شده و فعالیت دارند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی این شهرستان خودجوش بوده و در مناسبت‌های ولادت و شهادت اهل‌بیت، امامان و معصومین و همچنین مناسبت‌های ملی، مذهبی و دینی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی می‌پردازند.

مهدوی تصریح کرد: حدود 160 هیئت مذهبی این شهرستان مختص بانوان بوده و بقیه هیئت‌های سطح شهر و روستا را آقایان برعهده دارند.

وی با اعلام اینکه در اقدامی نو برای شناسایی بهتر و توجه بیشتر به هیئت‌ها به آنان کد شناسایی تعلق می‌گیرد، یادآور شد: حدود 350 هیئت مذهبی دارای کد شناسایی بوده و برای بقیه هیئت‌های دارای پرونده با بررسی‌های دقیق کد شناسایی ارائه می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی آمل در مورد دیگر فعالیت جدید این اداره خاطر نشان کرد: 20 شاعر و سراینده مذهبی این شهرستان را شناسایی کردیم که این افراد در هر دوره از کنگره‌های مختلف مذهبی و دینی شرکت داشته و در مورد شعر عاشورایی نیز دارای مقام هستند.

مهدوی اذعان داشت: آمل از نخستین شهرهای مازندران است که آموزشگاه مداحی سازمان‌یافته داشته و مرکز جامعه‌الحسین در آن بیش از دو سال تاسیس شده و فعالیت دارد.

به گفته این مسئول، در این شهرستان مداحان همانند دیگر دروس دانشگاهی واحدهایی را در بخش‌های مختلف آوا، صوت و لحن، روضه و مقتل می‌گذرانند.

انتهای پیام/86012/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول