اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

مفاهیم والای قرآنی در هشت سال دفاع مقدس تفسیر شد

امام جمعه رودهن، بومهن، پردیس و آبعلی گفت: با جهاد و تلاش در هشت سال دفاع مقدس و ایثار‏گری‏هایی که امت عزیز ایران و جوانان کشورمان انجام دادند، مفاهیم والای قرآنی به واقع تفسیر شد.

مفاهیم والای قرآنی در هشت سال دفاع مقدس تفسیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین حسین توسلی پیش از ظهر امروز در دیدار با شماری از خانواده‏های شهدای شهرستان پردیس که با حضور ایرج بیگدلو فرماندار شهرستان پردیس، شهردار بومهن، بخشدار بومهن، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، در جمع خانواده‏های شهدا، خواستار گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در جامعه در همه زمان‏ها شد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‏فرمایند «به خدا قسم من چیزی را نگاه نمی‏کنم که خدا را قبل از آن در کنار آن و بعد از آن ندیده باشم» و چشم‏های شهدای ما نیز در هشت سال دفاع مقدس، خدابین و حقیقت‏بین بود.

امام جمعه رودهن، بومهن، پردیس و آبعلی افزود: شهدای انقلاب اسلامی در هاله‏ای از نور بودند و با ایثارگری‏هایشان هم خودشان به عقایدی که داشتند، عمل کردند و هم آن را به دیگران درس دادند.

توسلی تأکید کرد: آنها به همه آموختند که آیات قرآن چگونه تفسیر می‏شود؛ مسئله جهاد، ایثارگری و شجاعت را که در بسیاری از آیات و روایات می‏خواندیم و راحت از آن گذر می‏کردیم، توسط شهدا به عمل رسید.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که «آنهایی که در راه ما جهاد می‏کنند، ما آنها را در راه خودمان هدایت می‏کنیم» و همچنین در آیه دیگری آمده که «بزرگ‏ترین مقام و درجات را شهدا نزد خداوند متعال دارند» و این‏ها جزو مفاهیمی است که نمی‏شد به راحتی تفسیر و تعبیر کرد.

امام جمعه رودهن، بومهن، پردیس و آبعلی اضافه کرد: با جهاد و تلاش در هشت سال دفاع مقدس و ایثار‏گری‏هایی که امت عزیز ایران و جوانان کشورمان انجام دادند، این مفاهیم به واقع تفسیر شد.

توسلی اضافه کرد: حضرت علی (ع) فرموده‏اند که «جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند متعال این در را به روی اولیای خاص خودش می‏گشاید»؛ یعنی هر کس صلاحیت و شایستگی ندارد که در جهاد شرکت کند و شهید شود.

حبیب‏الله منتظری، بخشدار بومهن نیز در جمع خانواده شهدا گفت: هر موقع فرصت دیدار با خانواده شهدا دست می‏دهد، این را توفیق الهی می‏دانیم تا بتوانیم به نحو احسن از لحظات این دیدارها لذت ببریم و این موارد درسی برای ماست.

وی تصریح کرد: رشادت‏های شهدا درسی برای آیندگان است که اگر مسیر حق را به شیوه آنها طی کنند موفق خواهند شد.

انتهای پیام/2568/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول