اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان:

مدیریت هوشمند در مصرف انرژی اماکن مهم است

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان تمرکز مدیریت انرژی را در استفاده بهینه از منابع دانست و گفت: مدیریت هوشمند در مصرف انرژی باید در اماکن عمومی و شخصی تعمیم داده شود.

مدیریت هوشمند در مصرف انرژی اماکن مهم است

رحیم عطایی‌پور در حاشیه برگزاری سمینار مدیریت انرژی و سیستم‌های هوشمند ساختمان در گفت‌وگو با فارس در رشت اظهار کرد: این نخستین سمیناری است که به صورت کاربردی در زمینه مدیریت انرژی با تمرکز بر سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش در سطح اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به اجرا گذاشته شده است که به معرفی ابزار، امکانات و تجهیزات مناسب در استفاده بهینه از انرژی می‌پردازد.

وی افزود: این سمینار با همکاری شرکت آنام انرژی و شرکت تجهیز بنا که یکی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد دارای مجوز از این اداره کل است، برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: در این سمینار روش‌ها و تجهیزاتی که با استفاده از آن می‌توان به یک مدیریت هوشمند در ساختمان‌ها برای استفاده بهینه و بهره‌وری از منابع انرژی دست یافت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره اهداف برگزاری این سمینار تصریح کرد: در این سمینار مسئولان فنی اماکن عمومی و نمایندگانی از تمام شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها حضور دارند که با تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی آشنا می‌شوند.

عطایی‌پور اشاعه تکنیک‌های کاربردی مدیریت انرژی در مراکز و اماکن تحت نظارت و سرپرستی آن فضاها را از جمله اهداف حضور مسئولان مذکور در سمینار عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه بخش زیاد مصرف انرژی در کشور ایران به امر ساختمان اختصاص دارد، اذعان کرد: 70 درصد مصرف انرژی در کشور ما در بخش اماکن مسکونی، مسکن شخصی و اماکن عمومی است.

معاون مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نخستین تمرکز مدیریت انرژی را در استفاده بهینه از منابع در اماکن عمومی و مسکونی دانست و افزود: استفاده از ابزارهای هوشمند می‌تواند در بهره‌وری بهینه از منابع موثر باشد.

عطایی‌پور با اشاره به رویکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای در برگزاری سمینارهای بعدی، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در سمینارهای بعدی بحث ساختمان هوشمند است.

وی اضافه کرد: در ساخت ساختمان‌ها از تمام ابزارها و تجهیزات جدید استفاده می‌شود تا مصرف انرژی به صورت هوشمند مدیریت شود و استفاده بهینه از منابع صورت گیرد.

این مسئول درباره تأثیر برگزاری چنین سمینارهایی، تصریح کرد: برگزاری این سمینارها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در مقالات و نشریات درباره سیستم‌ها مطالعه می‌کنیم و یا به صورت کاربردی تعرفه می‌شود و اماکنی هستند که از این تجهیزات و سیستم مدیریت هوشمند استفاده می‌شود و در مصرف انرژی تأثیرگذار بوده است.

عطایی‌پور، بحث هزینه اولیه و سرمایه برای نصب تجهیزات را از مسایل مورد نظر ذکر کرد و افزود: اگر نصب تجهیزات آنالیز ارائه شود با صرف مبلغ تجهیزات، صرفه‌جویی مناسب در قیمت هزینه‌های آب، برق و گاز صورت می‌گیرد که این هزینه‌ها برگشت سرمایه دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا پایان سال جاری یک یا دو سمینار دیگر و نیز کارگاه‌های آموزشی را در جمع محدودتر و تخصصی‌تر برگزار کنیم.

به گفته معاون آموزش مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان در کارگاه‌های آموزشی تمرکز بر مباحث تخصصی مانند نحوه پیاده‌سازی تجهیزات، فاکتورهای مهم در انتخاب تجهیزات و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: از تمام متخصصان امر ساختمان دعوت می‌کنیم تا تمرکز بیشتری در به‌کارگیری از ابزارهای هوشمند برای استفاده بهینه از منابع انرژی داشته باشند.

عطایی‌پور متذکر شد: مدیریت هوشمند در مصرف انرژی باید در اماکن عمومی و شخصی تعمیم داده شود تا بتوانیم گام‌های مثبتی برای صرفه‌جویی از منابع برداریم.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول