اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با فارس:

ایران میزبان 6 دوره مسابقات بین‌المللی تنیس است

رئیس فدراسیون تنیس گفت: امسال میزبان شش دوره مسابقات بین‌المللی تنیس در سنین پایه زیر 14 سال و زیر 18 سال هستیم.

ایران میزبان 6 دوره مسابقات بین‌المللی تنیس است

مجید شایسته در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل در مورد تیم ملی تنیس مردان و زنان بزرگسال کشورمان، میزبانی مسابقات بین‌المللی، ظرفیت مازندران در این رشته ورزشی و انتظار حضور دو تیم مازندرانی در لیگ برتر، تداوم استعدادیابی تنیس در مدارس ابتدایی، فعالیت بخش خصوصی در ورزش و اعزام بانوان ملی‌پوش به رقابت‌های فدکاپ صحبت به میان آورد.

وی با اعلام اینکه ورزش تنیس طی چند سال گذشته رشد محسوسی را به خود دیده است، عنوان کرد: مازندران نیز از استان‌هایی است که با مدیریت خوب به شکلی مطلوب در حال ترقی و رشد در این رشته ورزشی است.

این مسئول بیان داشت: این استان توانسته میزبان مطلوبی برای مسابقات مردان و زنان جایزه بزرگ کشور باشد و این مسئله باعث شده تا برای آینده میزبانی‌های بیشتری را به این استان محول کنیم.

شایسته با اعلام اینکه با حمایت و پای کار آمدن بخش خصوصی امکانات مناسب سخت‌افزاری در این استان شمالی کشور فراهم شده، گفت: انتظار ما در این ورزش حمایت بخش خصوصی است تا با سرمایه‌گذاری بتوانیم چهره‌های بیشتری را به عرصه ملی معرفی کنیم.

وی با تاکید اینکه باید مازندران را در سطح بالاتری در رده‌بندی تنیس استان‌های کشور ببینیم، تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت این استان میزبان لیگ تنیس منطقه‌ای آقایان و نخستین دوره رقابت‌های تنیس آزاد و جایزه بزرگ بانوان کشور در سال جدید بود.

حضور دو تیم لیگ برتری بانوان و آقایان تنیس مازندران مورد انتظار است

این مسئول با اشاره به میزبانی آملی‌ها از مسابقات تنیس آزاد و جایزه بزرگ بانوان کشور در مجموعه ورزشی امیر بیان داشت: در این دوره تنیسورهای برتر زن دارای رنکینگ و امتیاز بالای کشور حضور داشته و 51 نفر با هم دیدارهای بسیار پرتحرک و مهیجی داشتند.

شایسته با اشاره به اینکه از پنج جایزه بزرگی که امسال در سطح کشور برنامه‌ریزی شده با درخواست مازندرانی‌ها با توجه به شرایط زمانی امیدواریم یک میزبانی به آنها محول شود، عنوان کرد: از نکات مهم‌تر که باید در رشته تنیس مازندران پرداخته شود حضور تیم‌های لیگ برتری در سطح باشگاه‌های کشور است.

وی یادآور شد: در بخش بانوان تلاش جدی‌تری را در این استان شاهد هستیم، ولی باید شرایطی مهیا شود تا جهت رشد و پیشرفت این رشته دو تیم لیگ برتری مردان و زنان را از این استان در لیگ برتر شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون تنیس با بیان اینکه امکانات برای رشد و ترقی تنیس مازندران کاملا فراهم است، ادامه داد: مسابقات لیگ برتر به صورت چهار هفته متمرکز برگزار می‌شود که با لیگ برتری شدن مازندران در این رقابت‌ها می‌توان یک هفته از میزبانی را در شمال کشور شاهد بود.

 آغاز استعدادیابی تنیس در مدارس ابتدایی کشور

این مسئول در مورد تنیس و استعدادیابی آن در بخش پایه بیان داشت: در بین نونهالان و علاقمندان زیر 10 سال در مقطع ابتدایی اقدام کرده و کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس را مامور کردیم زیرا مدارس جایگاه بسیار مناسبی برای شناسایی آینده‌سازان ورزش کشورمان هستند.

شایسته ادامه داد: در بقیه رده‌های سنی تیم ملی اسباب فراهم است و با توجه به زمان مسابقاتی که از سوی فدراسیون جهانی و آسیایی مشخص می‌شود برنامه‌ریزی کرده و تیم‌های کشورمان را وارد رقابت‌ها می‌کنیم.

 در بخش جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری صورت گرفت

رئیس فدراسیون تنیس با تاکید اینکه در بخش جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری جدی از سوی فدراسیون صورت گرفت، عنوان کرد: امیدواریم این سرمایه‌گذاری منجر به پشتوانه‌سازی مطلوب و مناسبی برای ورزش‌مان باشد و این بازیکنان در آینده‌ای نه چندان دور در تیم‌های ملی بزرگسالان و امیدهای‌مان خوب بدرخشند.

وی همچنین با اشاره به اردوی تیم‌های ملی تنیس کشورمان در بخش آقایان و بانوان یادآور شد: مسابقات آسیایی تیم ملی تنیس در اردیبهشت ماه سال جاری قرار بود در میانمار برگزار شود که به دلیل عدم شرایط امنیتی در این کشور این رقابت‌ها به تعویق افتاد.

شایسته با اعلام اینکه هم‌اکنون منتظر زمان برگزاری مسابقات دیویس کاپ برای تیم ملی بزرگسالان مردان کشورمان هستیم، گفت: این رقابت‌ها می‌تواند برای ارتقای تنیس ایران اسلامی بسیار مفید و موثر باشد.

این مسئول فدراسیون تنیس با اشاره به رقابت‌های تنیس زن ایران اسلامی و اعزام آنها به رقابت‌های بین‌المللی فدکاپ بیان داشت: این دیدارها از مهمترین مسابقات بانوان در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به اینکه زنان تنیسور کشورمان سال گذشته نیز در مسابقات فدکاپ قزاقستان حضور داشتند، ادامه داد: مازندران می‌تواند امسال یکی از مکان‌های اردوی تیم ملی بانوان برای اعزام به این مسابقات باشد.

وی با بیان اینکه خیل‌تاش سرمربی تیم ملی بانوان نیز با حضور در تورنمنت‌های مختلف و بررسی امتیاز تنیسورها در حال شناسایی نفرات ملی‌پوش است، اضافه کرد: حدود هشت تا 10 تنیسور زن به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد که از بین آنها چهار نفر در ترکیب نهایی تیم ملی قرار می‌گیرند.

 ایران میزبان 6 دوره مسابقات بین‌المللی تنیس رده‌های پایه است

شایسته با اعلام اینکه امسال میزبان شش دوره مسابقات بین‌المللی برای تنیس‌بازان زیر 14 سال و زیر 18 سال هستیم، متذکر شد: این مهم یکی از اتفاقات منحصر به فرد در تنیس کشورمان است که به نظر می‌رسد چهار مسابقه برای سنین زیر 14 سال دختر و پسر و دو مسابقه در سنین زیر 18 سال بین‌المللی پیش‌بینی شده که با حضور در آن رنکینگ آسیایی ما افزایش می‌یابد و در زیر 18 سال نیز به نظرم رنکینگ جهانی باشد که اتفاق بسیار مهمی برای نوجوانان و جوانان ایران است.

================

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

================

انتهای پیام/86012/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول