اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگفت‌وگو با «جان کری»

عبدالله دوم: از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه حمایت می‌کنیم

شاه اردن در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه و راه حل دو دولتی در فلسطین حمایت می‌کند.

عبدالله دوم: از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که در چارچوب سفر دوره‌ای به برخی کشورهای خاورمیانه، اکنون در «امان»، پایتخت اردن به سر می‌برد با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.

عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت تداوم تلاش‌های آمریکا برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس راه حل دو دولتی تاکید کرد زیرا این مسئله می‌تواند به تشکیل دولتی مستقل بر اساس مرزهای 1967 و به پایتختی قدس شریقی منتهی شود.

وی تاکید کرد: تداوم اقدامات یک‌جانبه اسرائیل و تجاوزهای مکرر به مقدسات اسلامی و مسیحیف یک مانع حقیقی مقابل تلاش‌های تحقق صلح به شمار می‌رود.

عبدالله دوم در ادامه درباره سوریه نیز گفت: افزایش شمار آوارگان سوری بار سنگینی برای اردن به شمار می‌رود که این مسئله مستلزم حمایت جامعه بین‌الملل از اردن و ارائه امکانات به آن است.

وی افزود که کشورش از راهکار سیاسی، انتقالی و فراگیر برای بحران سوریه حمایت می‌کند. راهکاری که وحدت ملت و سرزمین سوریه را حفظ و بحران این کشور را مهار و از پیامدهای مصیبت‌بار آن بر منطقه جلوگیری کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول