اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: نشست دوستان سوریه در امان مقدمه‌ای برای ژنو 2 است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که نشست دوستان سوریه که چهارشنبه آینده در اردن برگزار می‌شود مقدمه‌ای برای کنفرانس ژنو 2 خواهد بود.

اردن: نشست دوستان سوریه در امان مقدمه‌ای برای ژنو 2 است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که نشست دوستان سوریه که روز چهارشنبه آینده در اردن برگزار خواهد شد مقدمه‌ای برای کنفرانس ژنو 2 خواهد بود.

جوده افزود: کنفرانس ژنو 1 نقطه تحولی در موضع مسکو و واشنگتن در مورد بحران سوریه و لزوم حل سیاسی آن بود که در آن کنفرانس توافقی برای تشکیل کمیته اجرایی و انتقال قدرت در سوریه ایجاد شد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که همواره از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند و هرگز از هیچ راهکار دیگری حمایت نخواهد کرد زیرا هیچ راه‌حلی به غیر از راهکار سیاسی در مورد بحران سوریه عملی نخواهد بود.

پیشتر «صباح الرافعی» سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرده بود که مجموعه اصلی دوستان سوریه که وزرای امور خارجه اردن، عربستان، امارات، قطر، مصر، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، ترکیه، آلمان و ایتالیا را شامل می‌شود در این نشست حضور خواهند داشت.

در پی توافق مسکو و واشنگتن بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه نشست ژنو 2 برای اجرایی کردن توافق‌نامه ژنو 1 در ماه ژوئن آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول