اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی:

فعالیت مراکز اقامتی دولتی، مشکل حوزه گردشگری خراسان‌رضوی است

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: فعالیت مراکز اقامتی دولتی در زمینه اسکان زائران و رقابت آنها با فعالان این عرصه در بخش خصوصی از مشکلات حوزه گردشگری در استان و مشهد است.

فعالیت مراکز اقامتی دولتی، مشکل حوزه گردشگری خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد قانعی صبح امروز در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون گردشگری استان که هفته گذشته در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد به مسائل مختلف به ویژه موانع سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری پرداخته شد.

قانعی افزود: از جمله مشکلات بخش گردشگری بیمه است که مقرر شد در این ارتباط تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه جلسه مذکور بیمه گردشگری باید در دستور کار برنامه‌های مرتبط در امسال قرار گیرد گفت: فعالیت مراکز اقامتی دولتی در زمینه اسکان زائران و رقابت آنها با فعالان این عرصه در بخش خصوصی نیز از دیگر مشکلات حوزه گردشگری در استان و مشهد است.

قانعی ادامه داد: بحث فعالیت زائرسراهای دولتی از سال 68 آغاز شده و حتی در آن سال از این اقدام حمایت شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی مراکز اقامتی دولتی مانند هتل‌های پنج ستاره هستند، گفت: از سال 87 مصوبه‌ای را در ارتباط با ممنوعیت و یا محدود کردن فعالیت مراکز اقامتی مجاز پیگیری می‌کنیم که البته تاکنون به نتیجه مطلوبی در این ارتباط دست نیافته‌ایم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی با بیان اینکه مجموعه‌های اقامتی دولتی حیاط خلوت مدیران کل برخی نهادها هستند، گفت: برخی حتی در فضای اداری خود مجموعه‌هایی را برای اسکان زائران احداث کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی عمدتا بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به احداث مراکز اقامتی می‌کنند، گفت: بیش از 140 واحد دولتی را در این ارتباط شناسایی کرده‌ایم که برخی از واحدهای دولتی حتی به سایر زائران نیز خدمات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت و یا محدودیت در امر ساخت مراکز اقامتی دولتی باید به صورت ملی پیگیری شود چرا که در ارتباط با خیلی از این مراکز تاکنون نتوانستیم اقدام قابل توجهی را اعمال کنیم.

در ادامه محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مطالعات توسعه کمی و کیفی خدمات به زائران خارجی امری ضروری است.

وی افزود: با توجه به افزایش حضور زائران و گردشگران خارجی که عمدتا عرب هستند، باید مطالعات کارشناسی در ارتباط با افزایش کمی و کیفی خدمات به این گردشگران انجام شود.

توکلی‌زاده با بیان اینکه در این ارتباط با جهاد دانشگاهی ارتباط برقرار می‌کنیم، تصریح کرد: افزایش حضور زائران خارجی نکات مثبت و منفی زیادی دارد که تهیه طرح‌های کارشناسی در این ارتباط  امری ضروری است.

وی با تاکید بر تبادل نظر پیرامون طرح‌های کارشناسی گفت: اهداف گردشگری سال 92 را نیز باید بررسی کنیم؛ زیرا حضور زائران نکات مثبت و برکات زیادی برای پایتخت معنوی ایران دارد، در نتیجه باید در جهت کاهش مشکلات این قشر بیش از پیش تلاش شود.

در ادامه محمد شجاعی، عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی نیز به ضرورت توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: استان خراسان‌رضوی و به ویژه شهر مقدس مشهد ظرفیت‌های زیادی در ارتباط با توسعه گردشگری سلامت دارد.

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط سال گذشته سمینار گردشگری سلامت با حضور میهمانان خارجی زیادی برگزار شد، گفت: دست اندرکاران مجموعه گردشگری مشهد و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی باید در این گونه کنفرانس‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر صنعت درمانی کشور اشاره کرد و گفت: با توسعه گردشگری سلامت می‌توانیم مشکلات اقتصادی بخش درمان کشور را تا حدودی برطرف کنیم.

شجاعی اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم مراجعات بیماران خارجی در حال افزایش است، ضرورت دارد که در این راستا بخش‌های وی.آی.پی ویژه بیماران خارجی راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پرسنل این بخش‌ها باید به زبان‌های مورد نظر آشنایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با توسعه گردشگری سلامت باید به بخش خصوصی نیز تفویض اختیار شود، گفت: گردشگری سلامت درآمد بالایی را به دنبال دارد؛ اما، متاسفانه در این ارتباط تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

انتهای پیام/70022/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول