اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

اجرای طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه» در گلستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گلستان گفت: طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه» توسط اداره کل بهزیستی استان و با همکاری این شورا پس از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گلستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه» در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی بعدازظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو استانداری اظهار داشت: تمامی ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید در اجرای این طرح با بهزیستی همکاری کنند.

وی بر اطلاع‌رسانی دقیق در اجرای طرح فوق تاکید کرد و افزود: گروه عملیاتی باید با پشتیبانی سایر ادارات این طرح را مدبرانه اجرا کند.

اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان با یکدیگر هماهنگ هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تقدیر از سازمان بهزیستی کشور به دلیل اجرای طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه» در این استان خاطرنشان کرد: گلستان آمادگی اجرای این طرح را دارد.  

جمشیدی تاکید کرد: کمیته فرهنگ پیشگیری با هدف چگونگی اجرای طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه» تشکیل و اداره کل بهزیستی با همکاری سایر ادارات نحوه اجرای آن را بررسی و ارائه دهند.

به گفته وی، ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان تاکنون همکاری خوبی در اجرای مصوبات این شورا داشتند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان ادامه داد: به دلیل فعالیت چشمگیر کمیته‌های پنج‌گانه این شورا و نگاه پیشگیرانه حاکم بر فعالیت‌های آنها مصرف موادمخدر در گلستان کاهش یافت.

جمشیدی از فعالیت‌های نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی استان به دلیل اجرای طرح‌های پیشگیرانه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر باید کارهای بنیانی و بنیادی صورت گیرد، اظهار داشت: از نظر بنیانی خانواده باید نسبت به این موضوع آگاه‌سازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تاکید کرد: برای موفقیت در امر پیشگیری و مبارزه نباید خانواده و نظام تعلیم و تربیت و اطلاع‌رسانی نقش کمرنگ داشته باشند.

جمشیدی با بیان اینکه برای موفقیت در این مسیر چند کار اساسی باید صورت گیرد یکی از الزامات موفقیت در اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با موادمخدر را رایگان بودن نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

به گفته وی، دریافت مبلغ 10 تا 12 میلیون تومان پول از دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی مغایر با تاثیرگذار بودن نظام تعلیم و تربیت بر طرح‌های پیشگیری و مبارزه با موادمخدر است.

در حوزه آسیب‌زدایی باید احساس وظیفه شود

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان احساس وظیفه در حوزه آسیب‌زدایی را یکی دیگر از کارهایی عنوان کرد که باید انجام شود.

جمشیدی با بیان اینکه منابع مالی پاسخگوی نیاز جامعه نیست، بر ایجاد تعادل بین این دو تاکید و این تعادل‌بخشی را یکی از راه‌های موفقیت در اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.

وی نقش گروه همسالان در گرایش نوجوانان و جوانان به موادمخدر را موثر دانست و گفت: دوستی با افرادی که 6 – 5 سال با یکدیگر تفاوت سنی دارند، عاملی مهم در گرایش به اینگونه مواد است.  

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مدیریت خوابگاه‌های دانشجویی باید دولتی باشد، اظهار داشت: گاهی از روی غفلت، ناتوانی، فرافکنی و عدم تمایل به سوی آسیب‌ها هدایت می‌شویم. 

لازم به ذکر است در این جلسه فرید براتی معاون دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان حضور داشتند.

انتهای پیام/83003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول