اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌سازی پایدار است.

اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی داود عابدی با اشاره به نامگذاری اول خرداد، به نام «روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف» افزود: در صورت اعمال مدیریت مناسب و همراهی جامعه از منابع عظیم انرژی برق به نحو مناسبی می‌توان استفاده کرد.

وی‌ تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف که به معنی نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور و استفاده کارآمد از عوامل تولید کار و سرمایه است، سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌سازی پایدار است و این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتاً به یک فرهنگ در تمامی عرصه‌های مصرف تبدیل شود.

عابدی بیان کرد: بهره‌‌وری قبل از اینکه به‌عنوان یک شاخص اقتصادی و یا عامل توسعه مطرح شود یک فرهنگ است، برای اینکه بهره‌وری در یک جامعه پایگاهی پیدا کرده و ماندگار شود و در متن عقاید و سنت‌های بومی ریشه بدواند، باید نه تنها به عنوان یک معیار اقتصادی صرف، بلکه به‌عنوان یک اندیشه و تفکر قلمداد شود.

وی با تاکید بر تغییر رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق، روش‌های کاربردی و فرصت‌های اصلاح الگوی مصرف در زمینه‌های روشنایی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و مصارف جمعی مشترکان را از جمله راهکارهای اساسی در زمینه کاهش مصرف برق دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان گفت: کولرهای گازی از جمله پرمصرف‌ترین وسایل خانگی هستند؛ بنابراین در صورتی که ضرورتی به استفاده از این نوع کولرها وجود ندارد، افراد باید از استفاده از آنها خودداری کنند؛ زیرا در صورت ضرورت استفاده از این نوع کولرها که هزینه سنگینی را نیز در بردارند، باید سعی شود تا از استفاده در ساعت پیک مصرف برق ( از 20 تا24شب) و هنگام ظهر که مصرف انرژی الکتریکی در شبکه برق کشور به حداکثر می‌رسد خودداری کرد.

انتهای پیام/87004/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول