اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اردن

هیگ: انگلیس به تلاش‌های خود برای تسلیح معارضان سوری ادامه می‌دهد

وزیر خارجه بریتانیا که برای حضور در نشست مجموعه دوستان سوریه به اردن سفر کرده در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود بر تلاش برای لغو ممنوعین ارسال سلاح به معارضان تأکید کرد.

هیگ: انگلیس به تلاش‌های خود برای تسلیح معارضان سوری ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «ولیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با «ناصر جوده» همتای اردنی‌ خود تأکید کرد که ادامه خشونت در سوریه به طائفه گرایی دامن می‌زند.

هیگ که برای شرکت در نشست مجموعه دوستان سوریه به اردن سفر کرده با استقبال از برگزاری کنفرانس ژنو 2 هشدار داد که دیگر زمانی برای تعلل درباره بحران سوریه باقی نمانده است.

وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که لندن و پاریس تلاش می‌کنند تا در راستای حق طبیعی معارضان برای دفاع از خودشان، ممنوعیت ارسال سلاح برای معارضان را در اروپا لغو کند و افزود:‌ نشستی در سطح وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده درباره این مسأله برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا قانون لغو ممنوعیت ارسال سلاح را تصویب کند، بریتانیا همراه گرو‌ه‌های دیگر در مورد شرایط و فرایند تسلیح نظامی معارضان گفت‌وگو خواهد کرد.

هیگ همچنین تأکید کرد که کشورش میزان فشاری که اردن در قبال حضور آواره‌های سوری تحمل کرده را درک می‌کند و برای کم کردن این فشار کمک‌هایی به ارزش 171 میلیون پوند به اردن ارسال کرده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه اردن نیز بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید کرد و افزود: هر راهکار پیشنهادی باید وحدت و حاکمیت سوریه را تضمین کند.

وی افزود: در این دیدار در مورد بحران سوریه و نشست مجموعه دوستان سوریه که در امان برگزار می‌شود گفت‌وگو کردیم.

جوده بار دیگر تأکید کرد که موضع کشورش در قبال سوریه یکسان باقی خواهد ماند و مانند گذشته بر اهمیت راهکار سیاسی که وحدت، امنیت و ثبات سوریه را با حضور همه مردم سوری تأمین می کند تأکید کرد.

نشست دوستان سوریه امروز در اردن و با حضور وزرای خارجه 12 کشور مجموعه دوستان سوریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول