اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

سال گذشته 40 درصد بودجه‌های عمرانی دولت در اصفهان محقق شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها به میزان 125 درصد تحقق یافته است، اما بودجه‌های عمرانی دولت در شهر اصفهان تنها به میزان 40 درصد تحقق یافت.

سال گذشته 40 درصد بودجه‌های عمرانی دولت در اصفهان محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها امروز در بیست و دومین نشست تخصصی معاونان معماری و شهر‌سازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای شهر اصفهان خواستار وجود یک ساختار منسجم و نظام‌مند در زمینه برنامه‌ریزی برای شهر در این مجموعه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان شکل گرفته است، اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اصفهان یکی از بی‌نظیرترین شهر‌ها در جهان اسلام است و باید همواره در راستای حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه راه‌اندازی معاونت فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان نیز در راستای توجه به مباحث فرهنگی شهری صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف شهرداری براساس برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان رسیدن به یک حادثه در اصفهان 22 ثانیه است و تا پایان سال 1394 زمان رسیدن به یک حادثه در اصفهان باید به 240 ثانیه کاهش پیدا کند، ادامه داد: برنامه‌محوری یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های شهر اصفهان محسوب می‌شود.

حاج رسولیها با بیان اینکه طرح جامع شهر اصفهان به عنوان مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری اصفهان است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای ساماندهی مادی‌های موجود در سطح شهر انجام داده و در حال حاضر 140 کیلومتر مادی در شهر اصفهان ساماندهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه شهرداری تا سال 1394 باید 180 کیلومتر مادی در شهر اصفهان ساماندهی شود، افزود: نو‌سازی و بهسازی بافت فرسوده موجود در سطح شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی برنامه جامع شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هفت و نیم درصد از بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر اصفهان نو‌سازی و به‌سازی شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های شهرداری اصفهان نو‌سازی و به‌سازی بافت‌های فرسوده اصفهان باید به 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه محله‌محوری نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار شهرداری اصفهان است، افزود: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها به میزان 125 درصد تحقق یافته است، اما در سال گذشته بودجه‌های عمرانی دولت در شهر اصفهان تنها به میزان 40 درصد تحقق یافت.

حاج رسولیها برنامه‌محوری را به عنوان رمز مؤفقیت شهرداری اصفهان دانست و گفت: شبکه معابر به عنوان شاکله شهر بوده و تاکنون 910 کیلومتر از شبکه معابر در اصفهان ساماندهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌های شهرداری اصفهان، شبکه معابر اصفهان تا سال 1394 باید به میزان 940 کیلومتر ساماندهی شود، اظهار کرد: طرح جامع اصفهان از سابقه تاریخی برخوردار است و طی سال‌های گذشته این طرح مبنای برنامه‌ریزی‌های شهری است.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول