اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت همدان خبر داد

1700 نفر سهمیه زائران همدان در حج تمتع / 1600 نفر ثبت نام کردند

مدیر حج و زیارت همدان گفت: از بین یک هزار و 700 نفر سهمیه زائران استان همدان یک هزار و 600 نفر ثبت نام کرده‌اند و مابقی تا آبان ماه فرصت ثبت نام دارند.

1700 نفر سهمیه زائران همدان در حج تمتع / 1600 نفر ثبت نام کردند

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در استان همدان 15 کاروان برای اعزام به حج تمتع سهمیه اعلام شده است.

وی گفت: تاکنون 13 کاروان ثبت نام شده و دو کاروان باقی ‌مانده تا ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان ادامه داد: دو کاروان باقی‌ مانده تا اول آبان ماه فرصت دارند تا به دفاتر کاروان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: هر کاروان حج تمتع متشکل از حداقل 92 نفر و حداکثر 174 نفر است.

اسماعیلی ادامه داد: هر ساله همراه زائران یک مدیر سال اولی حضور دارد که این مدیر کاروان‌ها باید بالای 25 سال و زیر 40 سال و متأهل باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هر کاروان مدیر سال دوم که از افراد باتجربه هستند زائران را در اتوبوس‌ها همراهی می‌کنند.

*8 پزشک همراه زائران

مدیر حج و زیارت استان همدان عنوان کرد: در زمان اعزام زائران به حج تمتع دو مدیر مجموعه از استان همدان به همراه عوامل کاروان‌ها اعزام می‌شوند و همراه این مدیران مجموعه‌ها، مدیران کاروان‌ها اعزام می‌شوند که برای هر کاروانی یک مدیر کاروان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به هشت پزشک اعزامی با زائران حج تمتع تأکید کرد: به همراه 15 کاروان اعزامی به عربستان سعودی هشت پزشک از استان همدان اعزام می‌شود که به ازای هر دو کاروان یک پزشک در ساختمان هتل‌ها مستقر می‌شود.

* 17 مدیر و 110 خدمه زائران را در مکه همراهی می‌کنند

اسماعیلی افزود: در بین خدمه‌های اعزامی آشپز‌ها نیز از هر استانی که مدیر آشپز داشته باشند به تعداد افراد در کاروان‌ها تعیین و اعزام می‌شوند اما استان همدان مدیر آشپز ندارد و تا کنون برای اعزام آشپز‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پایان سخنانش گفت: از بین یک هزار و 700 نفر سهمیه زائران استان همدان یک هزار و 600 نفر ثبت نام و تکمیل شدند و 100 نفر نیز باقی‌مانده که تا پایان آبان ماه فرصت ثبت‌نام دارند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول