اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

شناسایی 22 منطقه ویژه اجتماعی در دو شهر گیلان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از شناسایی 22 منطقه ویژه آسیب‌های اجتماعی در شهرهای رشت و لنگرود خبر داد.

شناسایی 22 منطقه ویژه اجتماعی در دو شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پورعزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده گیلان با تبریک میلاد امام علی (ع) و گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی را گسترده عنوان کرد.

وی فعالیت‌های فرهنگی را زمان‌بر خواند و اظهار کرد: آثار فعالیت‌های فرهنگی در بلندمدت نمایان می‌شود.

پورعزیزی به ایجاد قرارگاه فرهنگی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها برای موضوع‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم می‌شود باید تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه 99 درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دستگاه‌های فرهنگی و مراکز علمی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: مصوبات شورای مذکور انقلابی و ناب است و جامعه به آن نیاز دارد.

وی بر تبیین برنامه‌های سال 92 تاکید کرد و گفت: برنامه‌های مذکور باید در راستای برنامه پنجم توسعه کشور باشد.

پورعزیزی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه کمیته ساماندهی مناطق ویژه به استان‌ها، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مذکور مربوط به مناطق حاشیه‌نشینی شهرها است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از شناسایی 22 منطقه ویژه آسیب‌های اجتماعی در شهرهای لنگرود و رشت خبر داد و اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در امر مذکور ورود کرده‌اند.

وی بر تصویب کمیته ملی ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی در گیلان تأکید کرد و گفت: معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان ریاست کمیته مذکور را به‌عهده دارد.

پورعزیزی در ادامه با اشاره به پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مناطق ویژه حاشیه شهرها، یادآور شد: پر کردن اوقات جوانان و نوجوانان در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان برنامه‌های تحول اجتماعی را جزو برنامه‌های دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: امسال 9 کتاب در قالب پیک مهر در زمینه‌های طلاق، عفاف و حجاب و ... منتشر می‌شود.

وی از تشکیل مکتب‌خانه‌های قرآن در منازل گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری تئاتر در دانشگاه‌ها با موضوع‌های اجتماعی و شناسایی مشاهیر استان در سال جاری پیگیری می‌شود.

پورعزیزی زیر پوشش قرار دادن زوج‌های جوان یک تا پنج سال ازدواج برای حفظ بنیان خانواده و تشکیل کارگروه ترویج اخلاق اسلامی و روزی حلال را از جمله برنامه‌های کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده گیلان اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول