اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در گفت‌وگو با فارس:

حمایت کمیته امداد از 4,5 میلیون نیازمند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی از حمایت این نهاد از چهار میلیون و 500 هزار نیازمند خبر داد و گفت: یک‌ میلیون نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

حمایت کمیته امداد از 4,5 میلیون نیازمند

محمدعلی هاشمی در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌و‌گو با فارس در سنندج اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار زن سرپرست‌خانوار در کشور وجود دارد که یک ‌میلیون از آن‌ها زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی هستند.

به گفته وی، یک‌ میلیون و 500 هزار از جامعه زیرپوشش این نهاد را سالمندان تشکیل می‌دهند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی به حمایت این نهاد از 500 هزار دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: بیش از 100 هزار دانشجو نیز در حال حاضر زیر پوشش این نهاد قرار دارند و در سرفصل‌‌های مختلف خدمات می‌گیرند.

وی از توانمندسازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی در دهه چهارم شکل‌گیری این نهاد نام برد و عنوان کرد: در بحث توانمندسازی مددجویان در این نهاد به بیشتر حوزه‌ها از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و تحصیل مددجویان توجه شده و برای هر کدام از این‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اشتغال، این مهم به صورت ویژه در دستور کار این نهاد قرار گرفته و طی چند سال اخیر در این حوزه کمیته امداد امام خمینی با شتاب بسیار خوبی به جلو حرکت می‌کند.

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در سال گذشته

وی به ایجاد بیش از 300 هزار فرصت شغلی در سال گذشته توسط این نهاد در سطح کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به واگذاری اشتغال شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به کمیته امداد امام خمینی، هدفگذاری امسال این نهاد را ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید عنوان کرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی به منظور تحقق این مهم بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی را با توجه به ظرفیت و نیاز هر منطقه در دستور کار قرار داده و تاکنون تعداد زیادی از مددجویان زیرپوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

حمایت کمیته امداد امام خمینی از 270 هزار یتیم

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت این نهاد از 270 هزار یتیم اشاره کرد و گفت: این ایتام علاوه بر خدمات کمیته امداد امام خمینی از حمایت بیش از 550 هزار حامی نیز بهره‌مند هستند.

به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی، حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز در این نهاد با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود به گونه‌ای که به محض پذیرش آنان به عنوان مددجو، کار برای آن‌ها تعریف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار برای مدت زمان مشخص زیرپوشش خدمات این نهاد قرار می‌گیرند و با فراگرفتن آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای با توجه به استعداد و بازار کار بعد از ایجاد اشتغال از زیرپوشش خارج می‌شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی با تأکید براینکه سکون در کمیته امداد امام خمینی معنی ندارد، تصریح کرد: این نهاد با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ایجاد بسترهای لازم با استفاده از منابع داخلی، کمک خیرین و تسهیلات بانک‌ها زمینه خودکفایی و خروج مددجویان را در بازه زمانی مشخص فراهم و مانع از سکون مددجویان در این نهاد می‌شود.

کمک 1000 میلیارد تومانی خیرین

هاشمی از کمک یک‌هزار میلیارد تومانی خیرین در سرفصل‌های مختلف به این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: تجمیع کمک‌های مردمی، اعتبارات دولتی و اعتبارات داخلی امداد نقش بسزایی در خودکفایی و خروج مددجویان از زیرپوشش دارد.

وی در ادامه از احداث و بهسازی مسکن برای مددجویان به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان نام برد و افزود: سالانه بیش از سه هزار واحد مسکن مددجویی در سطح کشور به‌ویژه در مناطق دورافتاده احداث می‌شود.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول