اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا امیرخانی:

خودسانسوری در پرداختن به اقوام و مذاهب داریم

نوسنده برجسته کشور گفت:‌ من در مواردی همچون پرداختن به اقوام مختلف کشور و مذاهب خودسانسوری زیادی دارم.

خودسانسوری در پرداختن به اقوام و مذاهب داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا امیرخانی سه‌شنبه شب در افتتاحیه جلسات داستان خوانی در نگارستان اشراق قم در پاسخ به سوالی در خصوص خودسانسوری در نویسندگی اظهار داشت: من در مواردی همچون اقوام مختلف کشور و مذاهب خودسانسوری زیادی دارم. این روزها با گسترش وسایل ارتباط جمعی مطالب تنش‌زا به آسانی در فضای مجازی منتشر می‌شود و به دست مخاطبین در سراسر جهان می‌رسد و برای برخی افراد مشکل‌ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در مواردی همچون شخصیت‌ها و تحولات سیاسی خودسانسوری نمی‌کنم. در صورت هر گونه خودسانسوری کردن از سوی نویسنده ابتدا مخاطبین خودسانسوری را کشف می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ایده‌هایی برای رمان نویسی گفت: بهترین کار برای رسیدن به توانایی نوشتن رمان خواندن است و باید رمان‌های زیادی خواند.

نویسنده رمان قیدار در خصوص رفتار شخصیت سید گلپا در رمان قیدار گفت: اگر سید گلپا در قیدار باید نهی از منکر انجام بدهد باید بعد از نهی از منکر خود را از آن شخص بالاتر نبیند و به روش موثری امر به معروف کند.

وی با بیان اینکه عرفان خود را پایین آوردن است تاکید کرد: من یک سری اعتقادات دارم، اما به اینکه من از همه بهتر هستم نمی‌توانم برسم. اینکه شخصیت‌های دیگر داستان همیشه در راه حق باشند،‌ در داستان جور در نمی‌آید.

امیرخانی با رد حدیث نفس نکردن در رمان گفت:‌ ما در رمان حدیث نفس می‌کنیم،‌ اگر بخواهیم حدیث نفس را تعطیل کنیم،‌ نمی‌توانیم رمان بنویسیم. البته این حدیث نفس با حدیث نفس مذموم تنها اشتراک لفظی دارد.

نویسنده رمان قیدار تکراری شدن جریان‌ها در رمان‌هایش را تایید کرد و افزود:‌ من فقط یک نفر هستم و یک سری صفات دارم بعد از مدتی تصویر کلی رمان‌هایم را مخاطب پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بهترین اثرش گفت:‌ کاری که هنوز ننوشته‌ام می‌تواند بهترین کارم باشد و هیچ کدام از آثارم را نمی‌توانم بهترین رمان بخوانم.

انتهای پیام/2258/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول