اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر اردن در گفت‌وگو با «سی ان ان»:

اردن خواهان استقرار پاتریوت در مرز با سوریه است/دولت با شیعیان مشکلی ندارد

نخست وزیر اردن در گفت‌وگو اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان از تمایل کشورش برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز با سوریه خبر داد.

اردن خواهان استقرار پاتریوت در مرز با سوریه است/دولت با شیعیان مشکلی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری «سی ان ان»، از تمایل کشورش برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز با سوریه خبر داد.

نسور تأکید کرد که در صورتی که در سوریه دخالت نظامی صورت گیرد اردن با همه پیامدهای آن که پیروزی یک طرف و هجوم آوارگان را به همراه خواهد داشت مقابله خواهد کرد اما در هیچ عملیات نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد داشت.

وی افزود: اردن به وجود سامانه پاتریوت حتی در شرایط عادی نیاز دارد و ما برای حمایت از حریم هوایی خود در برابر هرگونه حمله احتمالی از استقرار سامانه دفاع موشکی استقبال می‌کنیم.

نخست وزیر اردن در مورد وجود نیروهای آمریکایی در کشور گفت: دیگر هیچ ابهامی در مورد نیروهای آمریکایی باقی نمانده است زیرا آنها برای تمرین در برابر حملات شیمیایی به اردن اعزام شده‌اند زیرا در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده اما من نمی‌توانم بگویم که چه گروهی از آن استفاده کرده است.

وی همچنین در مورد حضور بیش از نیم میلیون آواره سوری در اردن و احتمال افزایش تعداد آنها تأکید کرد که با ورود کسانی که برای پناه به اردن می آیند مقابله نخواهیم کرد اما از ورود افرادی که به نیت دیگری جز پناه به اردن می‌آیند جلوگیری خواهیم کرد.

وی همچنین درباره تشدید اقدامات افراط گرایانه جبهه النصره و یا اخوان المسلمین سوریه از قرار دادن این افراد در رده گروه‌های تندرو یا معتدل خودداری کرد و تنها گفت: اخوان المسلمین اردن با اخوان المسلمین مصر و سوریه متفاوت است و همه اقدامات آنها در کشور مسالمت آمیز و در چهارچوب قانون است و اگر غیر از این بود با آنها به صورت قانونی برخورد می‌شد.

نسور درباره شرایط داخلی کشور نیز تأکید کرد که به نظر او هیچ گونه تنش میان قوه مجریه و قوه مقننه وجود ندارد و صدور چند یادداشت از سوی نمایندگان پارلمان برای مجادله با دولت را تنها اعتراض‌های مثبت خواند و پارلمان هفدهم را قدرت مند توصیف کرد.

وی درباره تغییراتی که قرار بود با حضور اعضای پارلمان در کابینه ایجاد شود گفت: مشارکت نمایندگان پارلمان در کابینه همچنان به عنوان یک هدف باقی خواهد ماند اما در حال حاضر شاه کشور معتقد است ضروری نیست اما قطعا تغییراتی با مشارکت نمایندگان در کابینه ایجاد خواهد شد.

وی در مورد درخواست نمایندگان پارلمان برای اخراج سفیر اسرائیل گفت: سفیر اسرائیل اردن را به صورت داوطلبان ترک کرده است و یادداشت تذکر امان را به تل‌آویو تحویل خواهد داد و اردن تنها به فرا خواندن سفیر اسرائیل در امان اکتفا می‌کند و درباره لغو توافق «وادی العربه» با اسرائیل باید احتیاط کرد زیرا پیامد‌های فراوانی به دنبال دارد.

نخست وزیر اردن همچنین درباره اقدامات ضد شیعی اخیری که در جنوب کشور صورت گرفته بود تأکید کرد که دولت اردن با شیعیان کشور مقابله نخواهد کرد و اخبار منتشر شده درباره ممنوعیت زیارت قبور صحابه پیامبر برای شیعیان را نفی کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول