اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت خبر داد

اجرای طرح ناحیه‌محوری در رشت

شهردار رشت از اجرای طرح ناحیه‌محوری در این شهر خبر داد و آن را موجب ارائه خدمات بیشتر و یکسان به تمام شهروندان دانست.

اجرای طرح ناحیه‌محوری در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در مراسم افتتاح ناحیه یک منطقه دو شهرداری رشت اظهار کرد: در این ناحیه بازار تاریخی رشت که قلب تپنده مرکز است قرار دارد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مناطق مختلف شهرداری رشت، افزود: شهرداری منطقه دو متشکل از سه ناحیه بوده که ناحیه یک آن به دلیل وجود بازار و حضور بازاریان و مراکز مذهبی از بافتی پرتراکم برخوردار است.

شهردار رشت، نگاه مدیریت شهری به بازار را تجاری دانست و حضور گردشگران به دلیل برطرف شدن نیازهای روزمره و بازدید از نقاط قدیمی در آن را غیر‌قابل انکار خواند.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم با مدیریتی جامع در این ناحیه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی بیشترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه مدیریتی در 15 نواحی شهرداری رشت تغییر کرده است، تصریح کرد: افتتاح نواحی مختلف شهرداری رشت به این دلیل است که محدوده جدید هر ناحیه را به مردم اعلام کنیم و با استفاده از نیروهای تحصیلکرده و جوان بیشترین خدمات به مردم آن ناحیه ارائه شود.

وی بازار رشت را با اهمیت خواند و یادآور شد: جایی که سرمایه و پول در آن جریان دارد بسیار مهم است و باید به نحوی از آن بهره گرفت تا هم سودش نصیب همگان شود و هم اینکه بافت محله به گونه‌ای نباشد که شهروندان به دلیل تراکم زیاد در آن با مشکل مواجه شوند.

ثابت‌قدم بر لزوم ادامه اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی تأکید کرد و گفت: در طرح جامع گردشگری که برای شهر رشت تدوین شده است افتتاح پیاده‌راه‌های فرهنگی در ماه‌های آینده در دستور کار قرار دارد و پروژه خیابان علم‌الهدی رشت به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در خدمت‌رسانی به شهروندان کوتاهی کرد، اضافه کرد: به‌کارگیری از نیروهای جوان در نواحی مختلف شهر رشت به این دلیل است که با نیرویی مضاعف و رویی گشاده با مردم برخورد کنند و در زمان خدمات‌دهی به شهروندان در مقابل خواسته‌های آنها پرخاشگری نکنند.

شهردار رشت، یکی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی نواحی مختلف شهرداری رشت را برخورد با مزاحمت‌های شغلی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کسبه‌ای که در چارچوب قانون و با پرداخت عوارض و مالیات مشغول فعالیت هستند باید به لحاظ شغلی امنیت داشته باشند و نباید در محدوده خود شغلی را ببینند که بدون پرداخت عوارض و مالیات به عنوان رقیبی جدی برای آنها محسوب شود.

ثابت‌قدم، لزوم ارائه خدمات بیشتر و بهتر از جنبه‌های فضای سبز و پسماند در نواحی مختلف شهرداری به مردم را مهم دانست.

وی تصریح کرد: بازار رشت جزو مراکزی بوده که تولید پسماند در آن بسیار فراوان است و در صورت عدم جمع‌آوری به‌ موقع زباله‌ها منظره زشتی به وجود می‌آید لذا در تلاش هستیم تا با فعالیت شبانه‌روزی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و زیبایی شهر را حفظ کنیم.

شهردار رشت بحث پارکینگ‌های سطح شهر را یکی دیگر از برنامه‌های مهم عنوان کرد و یادآور شد: اکنون بحث پارکینگ‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم تا با ایجاد پارکینگ‌های متعدد نیاز و دغدغه خاطر شهروندان و گردشگران را در زمان خرید از نظر پارک خودروهای آنها برطرف کنیم.

وی با تصریح بر اینکه شهروندان از هر جا که عوارض خود را پرداخت می‌کنند خدمات نیز می‌گیرند، خاطرنشان کرد: تغییر ساختار شهرداری به صورت دائمی است و اختیارات سازمان‌هایی مانند سازمان پارک‌ها و فضای سبز و ... را به نواحی داده‌ایم تا شهروندان بدانند جایی که عوارض پرداخت می‌کنند محل دریافت خدمات مورد نیاز آنها است.

به گزارش فارس، شهردار رشت پس از افتتاح ناحیه یک منطقه دو شهرداری این شهر، ناحیه دو شهرداری منطقه دو را نیز در بازارچه میرزا کوچک افتتاح کرد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول