اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز میلاد جوادالائمه(ع)

نخستین خانه قرآنی شهری همدان در سرکان افتتاح شد

سالرروز میلاد جوادالائمه(ع) نخستین خانه قرآنی شهری استان همدان در شهر سرکان به ‌بهره‌برداری رسید.

نخستین خانه قرآنی شهری همدان در سرکان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز نخستین خانه قرآن استان همدان در شهر سرکان با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی توسط حسین‌علی شرکائی فرماندار شهرستان تویسرکان افتتاح شد و به‌بهره‌برداری رسید.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در سال جاری مجوز تأسیس سه باب خانه قرآن شهری در سطح استان همدان از سوی دارالقرآن اداره کل تبلیغات استان همدان صادر شده است.

حجت‌الاسلام علی کاروند گفت: به خاطر استقبال شهرستان تویسرکان از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی سه خانه قرآنی در تویسرکان تأسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به مناسبت میلاد امام جواد(ع) نخستین خانه قرآنی استان همدان در شهر سرکان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: خانه‌های قرآنی‌ تشکلی مردمی و غیر دولتی با ماهیت حقوقی مستقل هستند و زیر نظر ادارات شهرستان تویسرکان فعالیت می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان در خصوص اهداف ترسیمی برای خانه‌های قرآنی، گفت: ساماندهی کارهای قرآنی مردمی، واگذاری امور اجرایی به خود مردم، حمایت حرکت‌های خودجوش مردمی در زمینه نشر و ترویج فرهنگ قرآن، ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و استفاده از استعدادهای مادی و معنوی مردمی بخشی از اهداف خانه‌های قرآنی است.

وی افزود: در سطح شهرستان تویسرکان 30 خانه قرآنی شهری، روستایی و مؤسسه در راستای اشاعه و نهادینه کردن قرآن در سطوح مختلف اقشار جامعه فعال است.

فرماندار تویسرکان هم با تأکید بر اینکه فراگیری قرآن در تمام لایه‌های اجتماع ما در مقابل ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند، تصریح کرد: قرائت قرآن همراه با درک مفاهیم و مضامین کلام خداوند انسان را در همه زمان‌ها یاریگر و هادی خواهد بود.

حسین‌علی شرکائی افزود: همه باید با به‌کارگیری نیروی انسانی خلاق و استفاده بهینه و کاربردی از همه ظرفیت‌ها به منظور این مهم همت و تلاشی مضاعف داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فرهنگ قرآن خواندن و فهم مفاهیم این کتاب الهی اگر در دوران کودکی در بین کودکان ما نهادینه شود، جامعه آینده از همه حیث ایمن‌سازی خواهد شد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه هدف برنامه نرم دشمن دوری مردم از این منبع نورانی، غنی و متعالی است، تصریح کرد: آموزش جذاب، شیوا و رسای کلام نور توسط نیروی متخصص و به‌کارگیری شیوه‌های راهبردی و به‌روز، زمینه‌ساز فراگیری درک و قرائت قرآن می‌شود و هجمه فرهنگی دشمن نیز خنثی می‌کند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول