اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

کاهش 5 درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش پنج درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی خبر داد.

کاهش 5 درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمد افشین‌پور صبح امروز در نشست مسئولان مجتمع گازی اظهار داشت: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین اقدامات در مجتمع‌های پالایشگاهی است و در پارس جنوبی نیز تعمیرات اساسی اهمیت زیادی دارد.

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش 5 درصدی حوادث تعمیرات اساسی در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی خبر داد و افزود: در تعمیرات اساسی سال 1392 موفق به کاهش 81.5 درصدی حوادث تعمیرات اساسی در مقایسه با سال 1391 شدیم.

افشین‌پور در زمینه اقدامات صورت‌ گرفته در بازه تعمیرات اساسی خاطر نشان کرد: برگزاری 22 جلسه قبل از تعمیرات اساسی با موضوع کاهش حوادث و عبرت‌آموزی از حوادث گذشته و تحلیل و ارایه راهکارهای ایمن برای انجام فعالیت‌های تعمیرات اساسی، نظارت عالیه و بازرسی ایمنی بر انجام تعمیرات دوره‌ای باس بارهای 33 کیلو ولت، 6 کیلو ولت و 400 ولت تمامی ایستگاه‌های برق با حفظ تمام تمهیدات ایمنی برق از جمله اقدامات مهمی است که انجام گرفته است.

وی افزود: در ارتباط با فعالیت‌های نظارتی و ایمن‌سازی‌های انجام شده، می‌توان به نظارت و کنترل ایمن استندبای و انجام تست گاز بر عملیات تمیز کاری و بازرسی از تجهیزات در واحد 140 فاز 5، نظارت ایمن بر فعالیت بازرسی و تعمیر فلر HP و MP فاز 4 به‌منظور برطرف کردن نشتی بخار با درجه ریسک بالا، همکاری و نظارت و ایمن‌سازی انجام تست گاز برای برداشتن، تعمیر و نصب استاتیک مخلوط‌کن واحد 106 فاز 5، نظارت دایم ایمنی بر فعالیت تعمیر اساسی تانک خنثی‌سازی در واحد 129 و نظارت کامل واحد HSE بر روند ایمن کار در تعمیر ولو در واحد Pig Receiver که در ورودی پالایشگاه قرار داشته اشاره کرد.

افشین‌پور بیان کرد: از کارهای مهم دیگر باید به آماربرداری روزانه از پرسنل حاضر در واحدهای عملیاتی و آمادگی کامل برای انجام تخلیه و آمار‌گیری در مواقع اضطراری، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین برگزاری دوره کار در فضای بسته و نظارت و کنترل دایم فعالیت در فضای بسته به‌ویژه در تخلیه و شارژ مولکولارسیو خشک‌کن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده ارزیابی و آنالیز خطر تعمیر در واحد Pig Receiver بود که برای نخستین‌بار در پالایشگاه با ریسک بالا صورت می‌گرفت و با نظارت و بازرسی مستمر ایمن بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای به اتمام رسید.

این مسئول با اشاره به کاهش حجم فلرینگ افزود: از دیگر کارهای مهم ما در زمان تعمیرات یکی کاهش حجم فلرینگ در راه‌اندازی فازها بر اساس دستورالعمل جدید عملیاتی و دیگر تمیزکاری داخلی لاین و نصب اسپول جدید مربوط بود که با نظارت کامل واحد ایمنی و همکاری همه همکاران به‌ صورت ایمن انجام گرفت.

مدیر ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه سوم گفت: مدیریت پالایشگاه سوم، رئیس HSE مجمتع، ستاد‌ HSE، روسای واحدهای پالایشگاه سوم، روسای تعمیرات پالایشگاه سوم و تعمیرات اساسی و تعمیرات ستاد، مسئول حفاظت فیزیکی و همکاران حراست پالایشگاه سوم و کارکنان رسمی و پیمان‌کاری پالایشگاه سوم در ایمن‌سازی فرایندها و محیط کار، تلاش زیادی داشتند که شایسته تقدیر هستند.

انتهای پیام/2451/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول