اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان خبر داد

فعالیت 104 دفتر ثبت ازدواج در خوزستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: در حال حاضر 104 دفتر ثبت ازدواج در استان خوزستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 104 دفتر ثبت ازدواج در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی اقبال در جلسه مجمع عمومی جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان که در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه 104 دفتر ثبت ازدواج در استان خوزستان در حال فعالیت هستند اظهار کرد: هدف از تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق بررسی و رسیدگی به مشکلات سردفتران ازدواج و طلاق است.

وی افزود: اهداف تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان در اساسنامه آمده که پیش نویس آن نیز تنظیم شده است.

*رفع مشکلات سردفتران

به گفته این مقام مسئول، پیش‌نویس اساسنامه تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان، به رویت همه سردفتران استان خوزستان خواهد رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان تصریح کرد: مشکلات حقوقی برای ثبت ازدواج و طلاق وجود دارد که گاهی سوال‌هایی را در ذهن سردفتران به‌وجود می‌آورد که باید توسط جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان شناسایی شود تا اقداماتی جهت رفع آن صورت گیرد.

*ارتباط نزدیک با اداره کل ثبت اسناد و املاک

وی در ادامه افزود: باید کل مفاد، تمام مراحل و اقدامات ثبت یک فقره ازدواج بر اساس قواعد حقوقی تنظیم شود.

اقبال در ادامه به بیان اهداف دیگر راه‌اندازی جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان پرداخت و اضافه کرد: تعامل و ارتباط نزدیک با اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان انجام شود تا بتوانیم با همکاری هم مشکلات جامعه سردفتران ازدواج و طلاق را حل کنیم.

*زبان گویای 104 دفتر ثبت ازدواج

وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت مدیره جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان گفت: دوستان قسمتی از وقت خود را به ارتباط سردفتران و اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان اختصاص دهند.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان، اعضای هیئت مدیره جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان زبان گویای 104 دفتر ثبت ازدواج هستند که باید مشکلات و مسائل این عزیزان را شناسایی و در جهت رفع آن بکوشند.

*ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی

وی یکی از کارهای مهم جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان را برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: سران دفاتری که تازه وارد این عرصه می‌شوند بدون هیچ آموزشی در دفتر خود حاضر می‌شوند که مشکلاتی را برای خودشان به‌وجود می‌آورند.

اقبال تاکید کرد: باید با حضور افراد خاصی که سابقه سردفتری دارند کلاس‌های آموزشی برگزار شود و افراد تازه کار نیز بدون هیچ دغدغه‌ای در این کلاس‌ها حاضر شوند.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول