اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی اتحادیه عرب و ائتلاف معارضان از عملیات ارتش سوریه در القصیر

ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عربی برای اتخاذ تدابیر لازم درباره ورود ارتش سوریه به القصیر شد.

ابراز نگرانی اتحادیه عرب و ائتلاف معارضان از عملیات ارتش سوریه در القصیر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه از وزرای خارجه کشورهای عربی خواست نشستی اضطراری درباره عملیات ارتش سوریه در القصیر برگزار کنند و تدابیر لازم در قبال این مسأله را اتخاذ کنند.

ائتلاف در این بیانیه از شورای امنیت خواست به تعهدات خود در قبال حفظ جان شهروندان سوری عمل کند و مدعی شدند که نیروهای حزب الله و ارتش لبنان در عملیات القصیر با ارتش سوریه همکاری کرده‌اند.

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته عملیات گسترده خود برای پاکسازی شهر استراتژیک القصیر را آغاز کرد؛ القصیر در طول یک سال گذشته به یکی از پایگاه‌های القاعده تبدیل شده بود ارتش از شهروندان سوری خواسته بود این منطقه را ترک کنند و گذرگاه‌های متعددی برای خروج شهروندان فراهم کرده بودند.

از سوی دیگر نیز «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب از آنچه «تشدید خطرناک» اقدامات نظامی در القصیر خواند ابراز نگرانی کرد و همه طرف‌های نزاع در سوریه را به خویشتن داری فراخواند و خواستار مقابله با فشارهای برخی گروه‌ها برای برانگیختن فتنه طائفه‌ای در سوریه شد.

اتحادیه عرب همچنین از همه طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی خواست سریعا برای توقف تشدید اقدامات نظامی در سوریه وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول