اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پیشگیری ایدز سازمان بهزیستی کشور:

20 باشگاه مثبت ایدز در سراسر کشور فعالیت دارد

دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 20 باشگاه مثبت در سراسر کشور خبر داد.

20 باشگاه مثبت ایدز در سراسر کشور فعالیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید رضازاده در حاشیه اجرای طرح مانور محب در کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر فعالیت 20 باشگاه مثبت ایدز در کشور هم‌اکنون 140 مرکز گذری برای بیماران ایدز فعالیت دارند.

وی تأسیس باشگاه مثبت ایدز در تمامی استان‌های کشور را یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در سال جاری اعلام کرد.

به گفته وی، حمایت‌های روانی، ارائه یارانه مشاوره، آموزش‌های مختلف، کمک‌های معیشتی، اشتغال، بیمه و دیگر حمایت اجتماعی از مهمترین اهداف تأسیس باشگاه‌های مثبت ایدز است.

دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: باشگاه مثبت ایدز مکانی است که افراد HIV مثبت در آن جمع می‌شوند و به یکدیگر آموزش می‌دهند و آموزش‌ها را به یکدیگر منتقل می‌کنند.

وی، فعالیت 140 مرکز گذری درکشور را کافی دانست و افزود: به جای توسعه مراکز  بیشترین تلاش سازمان برای ارتقای سطح کیفیت این مراکز است. 

رضازاده یادآور شد: شهرستان کاشان تنها شهر خارج از مرکز استان است که سال گذشته باشگاه مثبت ایدز و یک مرکز دی.آی.سی معتادان تزریقی در آن افتتاح شده است. 

وی مراقبت از گروه‌های پرخطر، اعم از معتادان تزریقی و پرخطر جنسی را یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور اعلام و عنوان کرد: برای این افراد آموزش‌های انتقال بیماری ایدز و همچنین پیشگیری از ابتلا به ایدز ارائه می‌شود.

به گفته وی در سال گذشته حدود 100 نفر از گروه‌های پرخطر اعم از معتادان تزریقی، همسران معتادان تزریقی و افرادی دارای رفتارهای پرخطر جنسی، آموزش داده است.

دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور از افزایش  پنج برابری اعتبارات حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی در سال 91 نسبت به سال ماقبل از آن خبر داد و گفت: اعتبارات سال 90 حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی بالغ بر 500 میلیون تومان بود که به دو و نیم میلیارد تومان در سال 91 افزایش یافت. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این بودجه صرف حمایت‌های اجتماعی شده یادآور شد: بخشی از این بودجه برای حمایت‌های روانی وکمک‌های معیشتی مبتلایان به ایدز هزینه شده تا بیماری آنان به افراد دیگر منتقل نشود.

انتهای پیام/2406/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول