اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌ها واگیر وزارت بهداشت:

مصرف مواد مخدر روش انتقال ایدز را تغییر داده است

رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌ها واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه انتقال بیماری ایدز در حال حاضر با وجود مواد مخدر در حال تغییر است، گفت: انتقال بیماری ایدز با مصرف مواد مخدر در حال زیاد شدن است.

مصرف مواد مخدر روش انتقال ایدز را تغییر داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی گویا بعد از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان مازندران اظهار داشت: بیماری ایدز در جهان رفته رفته در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق دنیا روند کاهش مبتلایان به این بیماری بسیار سریع انجام می‌شود.

رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان در ادامه از افزایش روند رو به رشد بیماری ایدز در کشورهای در حال توسعه خبر داد و گفت: بیماری ایدز در کشورهای خاورمیانه و کشورهای آسیای میانه در حال افزایش است.

وی با اعلام اینکه انتقال بیماری ایدز در حال حاضر با وجود مواد مخدر در حال تغییر است، گفت: انتقال بیماری ایدز با مصرف مواد مخدر در حال زیاد شدن است.

گویا در ادامه با اشاره به ابتلای 282 مازندرانی به بیماری ایدز که مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: 105 نفر از مبتلایان به بیماری ایدز در مازندران جان باختند.

وی با اعلام اینکه تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در مازندران به بیش از یک‌هزار و 500 نفر می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای شناسایی این افراد دچار مشکلات جدی هستیم.

رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان در ادامه با اعلام اینکه چهار پنجم مبتلایان به بیماری ایدز در این استان در بین مردم مازندران زندگی می‌کنند، گفت: عفونت بیماری ایدز در حال انتقال به دیگران است.

وی در ادامه از کمبود امکانات برای ساماندهی بیماران پرخطر در مازندران انتقاد کرد و گفت: مراکزی که برای کمک به بیماران پرخطر در مازندران در نظر گرفته شده است بسیار کم است.

گویا ادامه داد: کمبود مراکز پرخطر از مرکز استان مازندران به سمت غرب استان مازندارن بسیار بیشتر است.

وی مهم‌ترین نیاز جدی برای ساماندهی بیماران ایدز در مازندران را نیروی انسانی، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی عنوان کرد و گفت: مازندران جزء مناطق پرخطر است.

گویا در پایان گفت: استان‌های کرمانشاه، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، اصفهان و تهران از مراکز پرخطر برای بیماری ایدز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول