اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

ابنیه تاریخی تمام ادیان در آذربایجان شرقی با اولویت ویژه مرمت شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ابنیه تاریخی مربوط به ادیان مختلف در استان با اولویت ویژه مرمت شده و می‌شوند.

ابنیه تاریخی تمام  ادیان در آذربایجان شرقی با اولویت ویژه مرمت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در دیدار با اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌شرقی و خلیفه کل ارامنه آذربایجان، افزود: احترام به میراث فرهنگی و آثار تاریخی ادیان مختلف در سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.

محمدی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی حفظ و مرمت آثار تاریخی تمام ادیان در استان را در کنار مرمت مساجد تاریخی  مورد توجه و اهمیت قرار داده و به همان میزان زمان، تلاش و اعتبار هزینه کرده است.

وی ثبت جهانی کلیسای سنت استپانوس را نمونه بارز این توجه خواند و با اشاره به مرمت و ساماندهی‌های انجام گرفته در آن یادآور شد: این تغییر قابل توجه و آباد شدن اثر را از تغییر نام کلیسا خرابه به کلیسای جهانی سنت استپانوس در گفتگوهای مردم می‌توان مشاهده کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هرچند اعتبار برای مرمت آثار تاریخی با کمبودهایی روبه‌رو شده اما اولویتشان از بین نرفته و در برنامه این اداره کل ترسیم شده تا در سال های آتی به مرمت این آثار به ویژه ابنیه تاریخی ادیان مختلف بیشتر پرداخت کنیم.

محمدی با اشاره به دستور مستقیم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر توجه ویژه به آثار تاریخی ادیان مختلف و مرمت آنها، از توجه بیش از پیش در رسیدگی به وضعیت این ابنیه خبر داد و گفت: دیدار با شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان‌شرقی در آغاز هفته میراث فرهنگی را در راستای توسعه اقدامات مرمتی میراث فرهنگی به فال نیک می‌گیریم.

وی همچنین در پاسخ به درخواست شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان شرقی مبنی بر توجه بیشتر به کلیسای تاریخی هوانس مراغه قول مساعد داد و یادآور شد: کلیسای هوانس مراغه با قدمت قاجاری در زمره میراث ماندگار و با ارزشی است که تاریخ و فرهنگ مردمان دیگر ادیان ساکن در آذربایجان شرقی را روایت می‌کند.

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول